افزایش پایداری آب در مشگین‌شهر نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی است

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: افزایش ضریب پایداری برای تامین آب شهرستان مشگین‌شهر از برنامه‌های اصلی این شرکت بوده و عملیاتی شدن آن نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه دستگاه قضایی است.

به گزارش ایرنا، علی حیدری اناری روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات آب شهرستان مشگین‌شهر با دادستان این شهر افزود: جهت اجرای خطوط انتقال آب از سد احمدبیگلو به تصفیه‌خانه و تامین اعتبارات ضروری است همه دستگاه‌های مربوطه مشارکت جدی داشته باشند.

وی با اشاره به احداث سازه آبگیر با تکنولوژی نوین افزود: سازه آبگیر با قدمت ۳۰ سال در حال ریزش بود و در ادوار گذشته هم تمهیداتی برای تخلیه شن‌های ریزدانه‌ها انجام نشده که با پیگیری‌های بعمل آمده، سازه دانه‌گیر با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در تصفیه‌خانه مشگین‌شهر احداث شد.

حیدری اناری اظهار کرد: مشگین‌شهر جزو معدود شهرهایی است که آب آشامیدنی آن از رودخانه بهنگام و جاری تامین می‌شود و باید برای تامین آب شهروندان یک ضریب پایداری در نظر گرفته شود که در مواقع بحرانی بتوان آب آشامیدنی مردم را تامین کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین گفت: احداث خط انتقال دوم آب مشگین‌شهر از رودخانه خیاوچایی تا تصفیه‌خانه در حال اتمام است که با بهره‌برداری از آن، خط اول با رسوب‌زدایی به عنوان لوله پدافندی انتقال آب در نظر گرفته خواهد شد.

وی از احداث مخزن پنج هزار متر مکعبی در مشگین‌شهر خبر داد و افزود: هدف اصلی از احداث مخزن پنج هزار مترمکعبی، افزایش ضریب تامین آب پایدار مشگین‌شهر است که با پر کردن این مخزن و اتصال آن به تصفیه‌خانه در مواقع بحرانی می‌توان آب آشامیدنی مردم را به‌صورت پایدار تامین کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: با تکمیل فاز اول و دوم طرح آبرسانی مشگین‌شهر از سد احمدبیگلو به عنوان یک منبع قابل اطمینان، آب آشامیدنی این شهر تا سال ۱۴۱۰ به شکل پایدار تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر تکمیل فاز اول و دوم طرح آبرسانی، تامین آب مشگین‌شهر تا سال ۱۴۲۵ طرح انتقال آب از سد اهلمان به سد احمدبیگلو هم مورد توجه قرار گرفته است.

شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل و در دامنه کوه سبلان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha