۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85213329
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوزاندن زباله و مواد شیمیایی از مخاطرات جدی محیط زیست است

بهارستان - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان گفت: سوزاندن زباله و مواد شیمیایی از مخاطرات جدی برای محیط زیست است چرا که دود ناشی از سوزاندن این مواد قاتلی خاموش برای محیط زیست محسوب می شود و تنفس تمامی موجودات زنده را به خطر می اندازد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی جودکی روز دوشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بهارستان اظهار داشت: سوزاندن زباله و مواد شیمیایی اثرات نامطلوب بر گیاهان، جانوران و انسانها می گذارد و علاوه بر هوا خاک را نیز آلوده می کند.

وی ادامه داد: شهرداریهای شهرستان باید نقص سایت و سکوی زباله خود را برطرف کنند و سکوی بتنی سایت انتقال زباله در شهر صالحیه باید راه اندازی شود.

این مسئول افزود: با توجه به شکایت مردم در روستاهای اورین، همدانک و خیر آباد پایین شهرستان بهارستان نسبت به بوی بد رودخانه شادچای مقرر شد نسبت به لایروبی این رودخانه با همکاری شهرداری نسیم شهر اقدامات لازم انجام شود.

جودکی تاکید کرد: یگان حفاظت محیط زیست بهارستان به صورت مداوم در نقاط مختلف شهرستان به گشت و کنترل می پردازد.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بهارستان نیز در این جلسه ضمن تشکر از اقدامات انجام شده و تاکید بر اهمیت موضوع مدیریت پسماند شهری، اجرای دقیق مصوبات مذکور را خواستار شد و همکاری کلیه دستگاه‌های ذیربط در رفع معضلات مطروحه از جمله مدیریت صحیح نخاله های ساختمانی و پسماندهای شهری را ضروری خوادند.

هادی نوریان گفت: پاکسازی پسماندهای حریم جاده‌ها، افزایش سطل‌های پسماند سطح شهر توسط شهرداری، جلوگیری از تخلیه پسماندها در کانال‌های آب و جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در ورودی و خروجی شهر باید در دستور کار مسئولان باشد.

به گزارش ایرنا، بهارستان شهرستانی در جنوب غرب استان تهران است که از سال ۱۳۸۹ با ترکیب بخش‌های گلستان و بوستان (نسیم شهر) از شهرستان رباط کریم مستقل شد.

شهرستان بهارستان با بیش از ۷۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب استان تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha