۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴
کد خبر: 85213349
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرمایه‌گذاری ۲هزار و ۳۶۵میلیارد ریالی در آب و خاک فارس

شیراز-ایرنا-مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی فارس از سرمایه گذاری بیش از ۲هزار و ۳۶۵ میلیارد ریالی در قالب طرح های آب و خاک بخش کشاورزی این استان خبر داد.

سید محمود رضا طباطبایی دوشنبه ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در قالب اجرای ۱۷۸طرح سامانه‌های نوین آبیاری در سطح دو هزار و ۲۵۶ هکتار و انجام بیش از ۱۶۳ پروژه سازه‌ای در حوزه فنی و زیر بنایی بوده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی فارس‌ با بیان اینکه طرح‌های سازه‌ای اقدامات متنوعی را در بردارد، گفت: احداث ۲۴هزار متر کانال آبیاری عمومی، ساخت ۲۹هزارمتر جاده دسترسی به مزارع، مرمت و بازسازی ۴۵هزارمتر از قنوات و کاریزها، ایجاد پنج طرح کوچک تامین آب و تهیه نقشه های مدیریت پذیر خاک در سطح ۴۰۰هکتار از جمله کارهای زیربنایی انجام شده است.

طباطبایی با اشاره به اینکه تعداد کثیری از طرح ها و اقدامات انجام شده به مناسبت گرامیداشت هفته دولت افتتاح و به پیشگاه مردم و بهره برداران بخش کشاورزی استان فارس تقدیم می شود، افزود: هزار و ۹۵۳خانوار روستایی در سطح این استان از مزایای اجرای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی به برخی از اقدامات نوین در دست انجام مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز پرداخت و گفت: آغاز اجرای طرح مدیریت همبست آب، انرژی و غذا در در سطح ۵۷۰هکتار از اراضی و باغات منطقه خسرو شیرین شهرستان آباده و ۱۷۰ هکتار از اراضی شهرستان خرم بید یکی از طرح‌های جدید است که به صورت آزمایشی اجرا می شود.

به گفته طباطبایی، با اجرای این طرح برای اولین بار در کشور حکمرانی آب با هدف مدیریت هوشمند آن و در جهت کاهش مصرف آب و رعایت الگوی کشت اجرایی می‌شود.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی فارس‌ اضافه کرد: هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری در سطح ۴۰۰ هکتار نیز از دیگر برنامه های جدید و ارزشمند است که به مرحله اجرا رسیده و می‌تواند نقش ویژه‌ای در مدیریت منابع آبی و افزایش عملکرد واحدهای تولیدی ایفاء کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha