۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۲۷
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 85213414
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمله تند آقای اخلاق فوتبال اسپانیا به رئیس بی‌اخلاق

تهران- ایرنا- ستاره اسبق تیم ملی اسپانیا، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور را به‌دلیل رفتار غیراخلاقی و آزار جنسی بازیکن تیم ملی زنان این کشور، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایرنا، آندرس اینیستا که زننده گل پیروزی‌بخش تیم ملی اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۰ بود و دومین ستاره را روی پیراهن این تیم درج کرد، در پستی در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق)، لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور به باد انتقاد گرفت.

اینیستا در این پست روبیالس را به «سماجت روی موضعش و آسیب زدن به کشور و فوتبال اسپانیا در سراسر جهان» متهم کرد.

مرد اسپانیایی در این پست نوشت: بعد از آنچه این هفته رخ داد، تمایل داشتم تا به عنوان پدر سه دختر، یک همسر و یک فوتبالیست، بابت اتفاقاتی که در فوتبال و حوالی تیم ملی زنان اسپانیا می‌بینیم، ناراحتی‌ام را ابراز کنم.

وی ادامه داد: معتقدم که نمی‌توان چنین رفتارهایی که دیده‌ایم را تحمل کنیم. رفتارهایی که دستاوردی فوق العاده همچون قهرمانی در جام جهانی را لکه‌دار کرد. وقتی دیدیم که تیم ملی زنان تا چه اندازه فوق‌العاده بازی کرد و فوتبال شگفت‌انگیزی را به نمایش گذاشت، نمی‌توانم احساس فعلی بازیکنان تیم ملی را تصور کنم؛ مایه شرم‌ساری است که داستانی زیبا که این همه بازیکن طی سالیان آن را ساخته‌اند، اینطور لکه‌دار شود.

اینیستا افزود: در عوض، باید رئیسی را تحمل کنیم که از موضعش کوتاه نمی‌آید؛ کسی که نپذیرفته که رفتارش غیرقابل قبول بوده و چهره کشور و فوتبال ما را در سراسر جهان تخریب کرده است.

روبیالس در جریان مراسم اهدای جام تیم ملی زنان این کشور در جام جهانی ۲۰۲۳، جنی هرموسو، بازیکن این تیم را مورد آزار جنسی قرار داد.

هرموسو نیز دراین‌باره گفته بود که چنین رفتارهایی نباید «بدون مجازات» رها شود. یولاندا دیاز، معاون نخست وزیر اسپانیا آن را آزار جنسی توصیف کرد و خواستار استعفای او شد.

روبیالس در ابتدا منتقدانش را «احمق» توصیف و در ادامه در ویدئویی عذرخواهی کرد. او گفته است که استعفا نمی‌کند؛ موضوعی که خشم بازیکنان و وزرای دولت اسپانیا را برانگیخت و در همین راستا، ویکتور فرانسوس، رئیس شورای ملی ورزش این کشور گفت: دولت امروز روندی را آغاز می‌کند که براساس آن روبیالس باید در پیشگاه دیوان ورزش، توضیحات خود را ارائه دهد و در صورت موافقت دیوان، می‌توانم اعلام کنم که ما او را از فعالیتش تعلیق خواهیم کرد.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) به تازگی رئیس فدراسیون اسپانیا را به‌دلیل آزار جنسی هرموسو، به طور موقت و تا اعلام حکم نهایی، ۹۰ روز از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم و تماس با هرموسو و نزدیکانش را ممنوع کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha