۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۵۹
کد خبر: 85213427
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه یزد: تدین و تعقل در نسل جوان کشور تقویت شود

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: اگر تدین و تعقل در بین نسل جوان کشور تقویت شود، اجرایی شدن اهداف نظام و انقلاب اسلامی با شتاب بیشتری صورت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله " محمدرضا ناصری " روز دوشنبه در دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولان و استادان دانشگاه‌های یزد افزود: استکبار جهانی در یک نقشه حساب شده سال‌های متمادی، تدین، تفکر و تعقل را از سیستم آموزشی و نسل جوان ما گرفته است.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی بخشی از این مسیر اصلاح شده است، ادامه داد: همچنان سیستم آموزشی ایران نیاز به تحول اساسی و جدی دارد و باید همه رسالت خود را در این زمینه انجام دهند.

امام جمعه یزد گفت: اگر به دنبال ملتی قوام‌دار، ایستاده و مستحکم هستیم باید در مراکز آموزش عالی و مدارس در قالب یک برنامه مشخص به دنبال افزایش تدین و تعقل نوجوانان و جوانان باشیم .

ناصری گفت: باید مدارس با همکاری فرهنگیان با جدیت به دنبال هویت‌شناسی در جامعه و بین دانش آموزان و آینده سازان کشور باشند که بسیار به آن نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام (ره) بعضی مواقع حتی چند ماه برای یک موضوع فکر می‌کردند و بعد به تصمیم گیری اقدام می‌کردند ، گفت: این تفکر چند ماهه سبب می‌شد که امام بهترین تصمیم را بگیرد و هیچ کسی نتواند حتی کوچکترین ایرادی از آن بگیرد.

وی در ادامه به نقش و جایگاه آموزش عالی کشور اشاره کرد و گفت: ایجاد برنامه ریزی دقیق در وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش برای نهادینه شدن و ورود سه ویژگی تدین، تفکر و تعقل در نسل جوان انجام شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، ۷۰ هزار دانشجو و ۲۷۰ هزار دانش آموز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha