۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85213443
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر خارجه لیبی برکنار شد

تهران-ایرنا- منابع خبری امروز دوشنبه از برکناری وزیر خارجه لیبی از سمتش درپی افشای خبر دیدارش با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ایتالیا خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، رسانه‌های لیبی اعلام کردند که عبد الحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی این کشور خانم نجلا منقوش وزیر خارجه لیبی را از سمتش برکنار کرد.

درپی افشای دیدار منقوش با الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در رم ایتالیا، الدبیبه بامداد امروز دوشنبه منقوش را از کار تعلیق کرده بود.

منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش دادند که در پی دیدار وزیر خارجه لیبی با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، سرویس امنیت داخلی این کشور نیز منقوش را تا انجام تحقیقات ممنوع السفر کرد.

در همین رابطه، وزارت خارجه لیبی نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما بر پایبندی کامل به مواضع ملی در قبال مسائل ملت‌های عربی و اسلامی که مهم‌ترین آنها آرمان فلسطین است، تاکید می‌کنیم.

در پی افشای دیدار منقوش با کوهن، پارلمان لیبی امروز دوشنبه جلسه ای اضطراری را برای بررسی این پرونده برگزار می‌کند.

در همین حال، یک مسئول بلند پایه رژیم صهیونیستی پیشتر مدعی شد که دیدار منقوش با کوهن با اطلاع نخست وزیر لیبی بوده و مسئولان اسراییلی پس از افشای این خبر، از فرار منقوش به ترکیه با یک هواپیمای شخصی اطلاع داشتند.

این ادعا در حالی مطرح شد که شخص نخست وزیر لیبی پس از افشای خبر، منقوش را از کار تعلیق و وی را برای تحقیقات به مراجع ذیربط نظارتی معرفی کرد و ظهر امروز نیز وی را از سمتش برکنار کرد.

جنبش حماس پیشتر از اقدام دولت لیبی در تعلیق کاری منقوش استقبال کرده بود.

عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی گفته بود که از تصمیم دولت لیبی در تعلیق کاری وزیر خارجه این کشور که با وزیر خارجه دشمن صهیونیستی دیدار کرده بود، استقبال می‌کنیم.

وی گفت: چنین دیدارهایی محکوم است و به اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین های ما مشروعیت می‌بخشد.

گروه‌ها، شخصیت‌ها و مردم لیبی نیز یکشنبه شب در واکنش به دیدار وزیر خارجه این کشور با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بار دیگر مخالفت خود را با هرگونه روابط با این رژیم اعلام کرده و تظاهرات کنندگان لیبیایی نیز پرچم رژیم صهیونیستی را آتش زدند.

دارالفتوای لیبی امروز دوشنبه دیدار منقوش با کوهن را محکوم و آن را تعدی آشکار به اصول ملی و دینی لیبی دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha