دومین بازدید سرزده استاندار فارس از اداره گذرنامه شیراز، از صف طولانی خبری نبود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس به فاصله یک هفته و برای دومین بار از اداره گذرنامه شیراز بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند صدور گذرنامه برای متقاضیان سفر به عتبات عالیات و شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) قرار گرفت، بازدیدی که در آن خبری از صف های طولانی دریافت گذرنامه نبود.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد هادی ایمانیه در جریان بازدید سرزده نخست خود از اداره گذرنامه شیراز (سه شنبه ۳۱ مردادماه)، ضمن قدردانی از استقبال مردم استان برای سفر به عتبات عالیات و شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) بر لزوم شتاب گیری روند صدور و تمدید گذرنامه اربعین تاکید کرد.

وی افزود: در این بازدید شاهد کوشش و تلاش بی وقفه کارکنان و پرسنل اداره گذرنامه شیراز بودیم ما به رغم این کوشش ها و با توجه به افزایش تعداد تقاضاها، مردم گلایه‌هایی از طولانی بودن صف صدور و تمدید گذرنامه داشتند که امیدواریم با تدابیر جدیدی که اتخاذ می شود شاهد رفع این مشکلات باشیم.

دومین بازدید سرزده، این بار از صف خبری نبود
استاندار فارس دوشنبه ششم شهریورماه و برای مرتبه دوم به طور سرزده به اداره گذرنامه شیراز رفت تا شرایط صدور گذرنامه را از نزدیک مورد بررسی مجدد قرار دهد.

در این بازدید نه تنها از صف طولانی دریافت ویزا خبری نبود بلکه گلایه و شکایتی هم از سوی مردم مطرح نشد و مراجعان از شتاب گرفتن روند صدور گذرنامه ابراز رضایت می‌کردند.

استاندار فارس، در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران، با اشاره به بازدید نخست خود گفت: در این بازدید بر خلاف مرتبه نخست شاهد هستیم که هیچ صفی وجود ندارد و تعدادی از گذرنامه ها نیز صادر شده و آماده تحویل به متقاضیان است که هنوز مراجعه نکرده اند.

ایمانیه ادامه داد: تا پیش از این گذرنامه افراد پس از صدور به وسیله پست برای مراجعان ارسال می شد که با حذف چرخه پست، متقاضیان در همان لحظه مراجعه گذرنامه خود را دریافت می کنند.

وی، در حاشیه بازدید سرزده از اداره کل پست فارس نیز گفت: در بازدید از این اداره کل هم مباحث مرتبط با عملکرد پست در زمینه توزیع گذرنامه‌های زیارتی و هم سایر مباحث حوزه فعالیت این مجموعه را مورد بررسی قرار دادیم.

ایمانیه، ضمن تقدیر از تمام کارکنان و پرسنل اداره کل پست استان فارس ادامه داد: به نظر می رسد که این مجموعه با توجه به سطح فعالیت ها نیازمند امکانات بیشتری است و به ویژه برای کارکنان بخش نامه رسانی آن که کارشان با سختی های بسیاری همراه است باید رفاهیات و امکاناتی در نظر گرفته شود.

زیرساخت های پستی نیازمند توجه مسئولان
مدیر کل پست استان فارس هم گفت: شبکه پستی کشور یکی از زیرساخت های بسیار جدی در سطح بین الملل است که در سطح اقتصاد کلان جوامع نقش آفریینی جدی دارد.

مهدی آزادی افزود: در کشور ما این موضوع که می تواند به رشد اقتصادی کشور برای روان سازی و تسهیل امور مردم کمک شایسته کند مغفول مانده است.

وی ادامه داد: بنابراین ضرورت دارد که زیرساخت های پستی به شکل جدی مورد توجه مسئولان قرار گیرد چرا که یکی از مجموعه هایی است که می تواند در حوزه پدافند غرعامل هم نقش آفرینی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha