۱۴۰۰ میلیارد ریال به طرح آبرسانی حومه غربی دهدشت اختصاص یافت

یاسوج - ایرنا - فرماندار کهگیلویه گفت: در سال جاری یکهزارو ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل دور دوم سفر رئیس جمهور به استان و منابع ملی به طرح آبرسانی حومه غربی دهدشت مرکز این شهرستان اختصاص یافت.

سید عبدالعزیز موسوی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: برای تسریع در روند اجرایی یکهزار میلیارد ریال از محل سفر دوم ریاست جمهور و ۴۰۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی در سال جاری به طرح آبرسانی به اراضی کشاورزی حومه غربی دهدشت- سوق اختصاص یافت.

وی بیان کرد: با دستور استاندار، تعامل نماینده شهرستان های کهگیلویه و بهمئی و چرام و لنده و پیگیری ‌های مستمر از سازمان برنامه و بودجه کشور، آب منطقه‌ای استان و وزارت نیرو علاوه بر جذب اعتبارات یک سال گذشته در سفر ریاست جمهور اعتبار خوبی نیز برای این طرح در نظر گرفته شد.

موسوی اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی منظم یک خط آن به عنوان فاز اول در موعد مناسب و در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: اجرای این پروژه عظیم آبی با هدف تامین آب اراضی دهدشت غربی شامل روستاهای لیر بزرگ، لیر کوچک و حوزه چنگلوا از سال ۹٠ آغاز شده است.

فرماندار کهگیلویه اظهارکرد: با اجرای پروژه آبرسانی به دهدشت غربی پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت محصولات زراعی می رود و موجب تقویت معیشت ساکنان روستاهای این منطقه خواهد شد.

موسوی ادامه داد: فاز اولیه این طرح شامل ایستگاه پمپاژ ثانویه، مخزن پنج هزار متر مکعبی، محوطه سازی و قسمتی از خط انتقال می شود که در حال حاضر حدود ۵۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی عملیات فاز دوم این پروژه را نیز شامل سد انحرافی، آبگیر و اصلاح پمپاژ اولیه برشمرد و پیش بینی کرد با توجه به سفر دوم هیات دولت و تزریق اعتبارات لازم روند اجرایی آن شتاب بیشتری خواهد گرفت.

موسوی اضافه کرد: بیش از یک دهه از عمر پروژه آبرسانی حومه غربی شهرستان کهگیلویه می گذرد و این طرح بزرگ و تاثیرگذار با تزریق قطره چکانی اعتبارات تا قبل از دولت سیزدهم تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی گفت: امید است با توجه به روند اجرایی خوب این طرح یک خط آن به عنوان فاز اول در موعد مناسب و در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

شهرستان کهگیلویه با ۱۲۳هزار نفر جمعیت بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که درصد کمی از این اراضی آبی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha