ساخت فضاهای آموزشی در دولت سیزدهم ۱۰۴ درصد رشد داشته‌است

قم - ایرنا - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اهمیت مدرسه سازی از رشد ۱۰۴ درصدی احداث فضاهای آموزشی در دولت مردمی سیزدهم خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان قم، حمیدرضا خان محمدی روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه مدرسه ۱۵ کلاسه حضرت خدیجه (س) منطقه پردیسان قم اظهار داشت: این هم افزایی ها در مسیر افتتاح پروژه های جدید آموزشی، نشان از عزم خدمتگزاران مردم و دانش آموزان عزیز برای تحقق آینده روشن و نویدبخش ایران قوی است.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

وی با تصریح بر این که تمدن حقیقی در مدارس و فضاهای آموزشی بویژه مدارس دخترانه شکل می گیرد خاطر نشان کرد: محور تربیت در خانواده ها، مادران و بانوان هستند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین با تقدیر از زحمات همکاران خود در نوسازی مدارس قم ادامه داد: اگر می خواهیم در آینده مشکلاتی مانند مشکل آسیب های اجتماعی، مسکن و انرژی نداشته باشیم، باید به نقش مهم مدارس و فضاهای آموزشی در جلوگیری از ظهور و بروز این مشکلات توجه کنیم.

خان محمدی با تاکید بر این که توسعه مدارس روزآمد با همه امکانات و همچنین امکان دسترسی های محلی این مدارس در دستور کار نوسازی مدارس کشور است گفت: خوشبختانه در دولت مردمی سیزدهم، شاهد رشد ۱۰۴ درصدی احداث فضاهای آموزشی نسبت به مدت مشابه دولت قبل هستیم. وی اضافه کرد: در این مدت سه و نیم میلیون مترمربع به فضاهای آموزشی کشور افزوده شده است.

مدرسه ۱۵ کلاسه حضرت خدیجه (س) با زیربنایی بالغ بر سه هزار و ۶۹۵ مترمربع در منطقه پردیسان قم و همزمان با گرامیداشت هفته دولت افتتاح شد.

کلنگ احداث این مدرسه از سال ۱۳۹۸ به زمین زده شد و در ادامه، اعتبار تکمیل آن با بودجه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در سفر رئیس جمهور به قم به تصویب رسید.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار قم نیز در این مراسم خواستار حمایت مسئولان ارشد برای تحقق میزبانی شایسته قم از دانش آموزان اتباع شد.

احمد حاجی زاده افزود: قم در صدر استان های کشور در موضوع میزبانی از دانش آموزان اتباع است.

وی با اشاره به این که استان قم در حال حاضر میزبان حدود ۴۰ هزار نفر دانش آموزان اتباع در مدارس خود است بیان کرد: البته ما این دانش آموزان عزیز را همانند نیروهای فاطمیون و زینبیون، عزیز می شماریم؛ اما در عین حال لازم است تا زیرساخت های لازم آموزشی را برای آنان مهیا کنیم تا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، همه آنان بتوانند همانند دانش آموزان ایرانی و در کنار آنان درس بخوانند.

وی بر این اساس از مسئولان ارشد کشور خواست تا با اعطای امتیاز به قم، امکان میزبانی شایسته این استان را از دانش آموزان اتباع فراهم کنند. وی با تصریح بر این که تراکم دانش آموزان در کلاس های درس مانع از عملکرد مطلوب کادر آموزشی و معلمان عزیز است ابراز امیدواری کرد با مطالبه گری در این موضوع مهم، زمینه برای توسعه، نوسازی و تجهیز بیشتر مدارس استان مهیا شود.

در استان قم حدود ۱۵ هزار و ۷۵۸ نیروی اداری و آموزشی در آموزش و پرورش قم شاغل هستند.

۲۹۵ هزار و ۷۲ دانش‌آموز سال گذشته در یک‌هزار و ۵۴۸ مدارس این استان تحصیل می‌کردند که از این تعداد، ۲۵۸ هزار و ۴۸۴ نفر معادل ۸۸ درصد در مدارس دولتی و ۳۶ هزار و ۵۸۸ نفر معادل ۱۲ درصد در مدارس غیردولتی بودند.

۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی دراین استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha