باید سازوکاری ایجاد کنیم که مدرسه غیرانتفاعی ابتدایی نداشته باشیم

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: باید سازوکاری داشته باشیم که مدرسه غیرانتفاعی ابتدایی نداشته باشیم و اگر در منطقه‌ای کمبودی بود و ضرورت داشت، آن وقت مدرسه غیرانتفاعی ابتدایی داشته باشیم.

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در گردهمایی معاونین آموزش ابتدایی سراسر کشور که با دو موضوع آموزش والدین کلاس اول ابتدایی(طرح معماران خشت اول) و «نظام دوری» برگزار شد، با تاکید بر اینکه تا می‌توانیم نباید بگذاریم که مدرسه غیرانتفاعی در مقطع ابتدایی داشته باشیم، اظهارکرد: معلم ابتدایی نقش مرجعیت در زندگی دانش آموزان دارد، تربیت معلم ابتدایی غیر قابل واگذاری است. قطار تحول آموزش و پرورش از مدرسه و با مدرسه شروع می‌شود و مدیریت در مدارس ابتدایی تفاوت محسوسی با سایر مدارس دارد.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات تحولی خوبی در مدارس ابتدایی انجام گرفته است، گفت: کار نظام دوری از بخش‌های بر زمین مانده سند تحول بنیادین است که اجرای آن را شروع کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه زیست جهان دانش آموزان ابتدایی با زیست جهان معلم متفاوت است، افزود: معلم ابتدایی باید ترفند، فنون و ابزار در آموزش بکار ببرد تا وارد زیست جهان دانش آموز شود و بر آن اثر گذارد و این موضوع مهمی است که احتیاج به آموزش جدید دارد.

صحرایی تاکید کرد: معلم باید کلاس را محل یادگیری و نه آموزش کند. آموزش باید در خارج از کلاس و یادگیری در داخل کلاس رخ دهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نباید برای حل مشکلات نظام تعلیم و تربیت دنبال عوامل برون سازمانی رفت، چالش درون ما است و راه حل نیز درون خودمان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha