۶ شهریور ۱۴۰۲، ۲۰:۴۷
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85213811
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر بایدن به ویتنام؛ تعمیق روابط واشنگتن - هانوی در دستور کار

 نیویورک – ایرنا- سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ۱۰ سپتامبر به ویتنام می رود تا روابط میان واشنگتن – هانوی رو ارتقا و تعمیق بخشد.

به گزارش ایرنا، کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۳ به هانوی، ویتنام سفر خواهد کرد.

به گفته وی، بایدن در طول حضور خود در هانوی، با نگوین فو ترونگ دبیر کل و دیگر رهبران کلیدی این کشور دیدار و در طول این دیدارها وی در مورد راه های تعمیق بیشتر همکاری میان آمریکا و ویتنام گفتگو خواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید افزود: رهبران دو کشور فرصت‌ها برای ارتقا رشد اقتصاد ویتنام مبتنی بر فناوری و نوآوری، گسترش روابط مردمی از طریق مبادلات آموزشی و برنامه‌های توسعه نیروی کار، مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی، و افزایش صلح، رفاه و ثبات در ویتنام را بررسی خواهند کرد.

ژان پی یر اضافه کرد: روز دوشنبه ۱۱ سپتامبر، رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور به همراه همسرانشان بیست و دومین سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را گرامی خواهند داشت. آنها به همراه مقامات نظامی در مراسم بزرگداشتی در موزه ملی ۱۱ سپتامبر در شهر نیویورک شرکت خواهند کرد.

رئیس جمهور آمریکا قرار است توافق مشارکت راهبردی را با ویتنام امضا کند. توافق با این کشور آسیای جنوب شرقی فصل جدیدی از همکاری دوجانبه را برای دو کشور رقم خواهد زد، به ویژه تلاش های ویتنام برای توسعه بخش تکنولوژی در زمینه های مختلف از جمله تولیدات نیمه رساناها و هوش مصنوعی را تقویت خواهد کرد.

بایدن پیش از این، از سفری کوتاه به ویتنام خبر داده بود و دلیل آن را درخواست این کشور برای تقویت روابط با آمریکا و تبدیل شدن به شریکی مهم برای این کشور عنوان کرده بود.

ماه آوریل فام مین چین نخست وزیر ویتنام با آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا دیدار کردند. در آن دیدار نخست وزیر ویتنام خواستار تقویت روابط با آمریکا شده بود.

کارشناسان معتقدند این روابط ممکن است شامل افزایش همکاری نظامی و تامین سلاح از سوی آمریکا نیز باشد. مقامات رسمی تاکنون در این باره اظهار نظری نکردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha