اشتغال ۲۳ هزار مددجوی کمیته امداد لرستان در دولت سیزدهم

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت:زمینه اشتغالزایی ۲۳ هزار و ۶۵۱ مددجوی این نهاد طی دولت دولت سیزدهم در این استان فراهم شده است.

"جلال شیخ پور" روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: به منظور حمایت و خودکفایی مددجویان این نهاد در دولت سیزدهم اقدامات قابل توجهی انجام شده که در این راستا تاکنون با اعتبار بیش از ۱۰ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال ۲۳ هزار و ۶۵۱ مورد اشتغالزایی در این استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه هفته دولت، ۳۶۴ طرح اشتغالزایی نیز با اعتبار ۳۷۰ میلیارد ریال به منظور اشتغالزایی مددجویان این نهاد در استان بهره برداری خواهد شد، افزود: طرح هایی در حوزه های کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی با محوریت زنان بی سرپرست و بدسرپرست در این نهاد اجرایی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان ادامه داد: یک هزار و ۳۲۲ واحد مسکونی نیز در دولت سیزدهم برای تامین مسکن مددجویان احداث و تحویل شده است که از این مجموع یک هزار و ۹۲ واحد مسکونی پارسال واگذار و اکنون نیز ۲ هزار و ۵۵ واحد در حال ساخت است.

شیخ پور تاکید کرد: همچنین یک هزار و ۳۴۰ مورد ودیعه مسکن طی سال گذشته به مددجویان کمیته امداد لرستان پرداخت شد و ۱۱ هزار و ۴۷۶ نفر با اعتبار ۴۲۰ میلیارد ریال از این خدمت بهره مند شدند.

وی اضافه کرد: همچنین به مناسبت هفته دولت ۱۱۲ واحد مسکونی با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال در این استان احداث و برای تحویل به مددجویان تکمیل شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان ادامه داد: در تفاهم نامه های دیگر عملیات ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی شروع شده و در حال تکمیل است که در بحث تعمیر مسکن مددجویان ۹۶۵ مورد انجام و فضاهای جانبی نیز بیش از ۵۰۰ مورد انجام شده است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم هفت هزار و ۳۹۰ مورد جهیزیه با اعتبار یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال به مددجویان این نهاد اهدا شده است، یادآور شد: این مدت ۱۳ هزار و ۵۹۲ مورد لوازم ضروری منزل با اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریال به مددجویان این نهاد اهدا شد.

شیخ پور اظهار داشت: همچنین یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه در قالب ۱۳ هزار و ۴۳۸ فقره به مددجویان این نهاد در استان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، ۲۳۵ هزار و ۱۵۵ نفر در قالب ۱۰۵ هزار و ۱۷۲ خانوار تحت پوشش کمیته امداد لرستان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha