۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸
کد خبر: 85214023
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام ارشد چین: آماده گسترش همکاری با کشورهای عربی هستیم

تهران - ایرنا - «جائو له‌جی» رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین در دیدار با«عادل الاصومی»رئیس پارلمان عرب تاکید کرد پکن مایل به گسترش همکاری‌ها با کشورهای عربی از جمله در چارجوب ابتکار «یک پهنه، یک راه» است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری شینهوای چین، «جائو له‌جی» رئیس کنگره ملی خلق چین و «عادل الاصومی»رئیس پارلمان عرب در ملاقاتی که به تازگی در پکن انجام شده است، درباره تعامل و همکاری بین دو طرف گفت و گو کرده و ضمن تاکید بر ضرورف افزایش همکاری ها، یادداشت تفاهم نامه ای را امضا کردند.

جائو گفت: تحت هدایت استراتژیک مقامات عالی چین و کشورهای عربی، جهش قابل توجه در توسعه روابط ایجاد شده است.

وی افزود: پکن آماده همکاری با کشورهای عرب در پیشبرد توافقات تجارت آزاد با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است و تمام تلاش خود در راستای ایجاد یک شراکت چینی-عربی با آینده مشترک به کار می‌گیرد.

جائو با اشاره به اینکه دو طرف باید به تقویت اعتماد متقابل سیاسی ادامه دهند و همواره در موضوعات مربوط به منافع اصلی و دغدغه‌های اصلی یکدیگر حمایت متقابل و قاطعانه داشته باشند، گفت: چین مایل به گسترش همکاری‌های عملی و ارتقای همکاری‌های تحت چارچوب«یک پهنه، یک راه» با کشورهای عربی است.

جائو اظهار امیدواری کرد که دو طرف چندجانبه گرایی واقعی را در مناسبات خود اعمال کنند.

وی افزود: پکن آماده گسترش تبادلات فرهنگی، گردشگری و آموزشی با کشورهای عربی است.

رئیس کنگره ملی خلق چین خواستار ایجاد یک مکانیسم مبادله بین کنگره ملی خلق چین پارلمان عرب برای توسعه روابط دوجانبه شد.

وی افزود:چین به قوانین و چارچوب های کشورهای عربی احترام می گذارد و از توسعه زیر ساخت های این کشور ها نیز حمایت می کند و مایل به اشتراک گذاری فرصت های توسعه با کشورهای عربی است.

«عادل الاصومی» رئیس پارلمان عرب هم در این دیدار گفت: کشورهای عربی قاطعانه به سیاست اصل چین واحد پایبند هستند و از طرح«یک پهنه،یک راه»، ابتکار توسعه، امنیت و تمدن جهانی نیز حمایت می کنند.

وی افزود: پارلمان عرب مایل است مبادلات با کنگره ملی خلق چین را در چارچوب توسه روابط کشورهای عربی-چین گسترش دهد.

مقام ارشد چین: آماده گسترش همکاری با کشورهای عربی هستیم

جائو له‌جی و عادل الاصومی پس از این نشست به طور مشترک یادداشت تفاهمی در مورد ایجاد مکانیسم تبادل بین کنگره خلق چین و پارلمان عرب امضا کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha