۲۹ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: از هفته دولت سال گذشته تا امسال با دریافت پروانه بهره‌برداری ۱۷۶ واحد صنعتی، ۲۹ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در استان محقق شده است.

عبدالحمید سرتیپی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با بهره برداری از این واحدها برای ۶ هزار و ۷۶۸ نفر زمینه اشتغال فراهم شده است.

وی اضافه کرد: ۲۲ واحد از این تعداد، به‌صورت نمادین در هفته دولت سال جاری با حضور مقامات کشوری و استانی مورد افتتاح قرار خواهند گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: از هفته دولت سال ۱۴۰۱ تا هفته دولت امسال یک هزار و ۳۸ فقره جواز تأسیس برای واحدهای صنعتی تازه تأسیس صادر شده که برای احداث این واحدهای صنعتی ۴۲۷ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

سرتیپی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح های صنعتی زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از ۲۸ هزار نفر در استان فراهم خواهد شد.

وی گفت: هم اکنون در آذربایجان غربی ۲ هزار و ۳۳۹ طرح صنعتی در حال احداث و تکمیل شدن است که برای احداث این طرح های صنعتی ۹۲۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

وی افزود: با راه اندازی این طرح های صنعتی پیش بینی می شود زمینه اشتغال مستقیم برای ۶۳ هزار و ۸۵۱ نفر فراهم شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: هم اکنون یک هزار و ۷۹۸ واحد تولیدی صنعتی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۱۲ هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵۳ هزار و ۱۷۸ نفر در استان فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha