۱۰۰ طرح در حوزه کشاورزی خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید

مشهد-ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:۱۰۰ طرح در حوزه کشاورزی خراسان رضوی با اعتباری معادل هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

غلامرضا قنبری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد طرح موجب اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۲ هزار و ۳۰۳ نفر و بهره‌مندی ۲ هزار و ۴۸۲ خانوار شده است.

وی ادامه داد: تعداد ۷۰ طرح در زمینه آب و خاک، هفت طرح در زمینه دام و طیور، هشت طرح در زمینه تولیدات گیاهی،۱۲ طرح در زمینه صنایع تبدیلی و سایر طرح ها در زمینه شیلات و ترویج به بهره برداری خواهد رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی کسب رتبه نخست در زمینه تولید محصولات پنبه با تولید ۷۵ هزار و ۵۸۰تن، جو با تولید ۴۱۵ هزار و ۷۳۶تن، پسته با ۷۵ هزار و ۱۲۸تن، زغفران با ۲۹۸تن، گیاهان دارویی با ۶ هزار و ۹۷۹ تن، خربزه با ۳۳۳ هزار و ۴۸۸ تن و گوشت قرمز با ۹۲ هزار و ۲۶۲ تن در کشور را از توفیقات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی طی سال گذشته دانست.

قنبری افزود: همچنین کسب رتبه نخست کشوری در زمینه اجرای طرح های سامانه های نوین آبیاری به مساحت هشت هزار و ۳۴۵ هکتار و در زمینه اجرای طرح احیا و مرمت قنات ها در ۵۱۰ رشته به طول ۱۳۰ کیلومتر و اخذ رتبه نخست کشور در زمینه صدور سند تک برگ اراضی کشوری در سال گذشته را از دستاوردهای دیگر سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha