معاون وزیر: ۶۰ هزار تخت به ظرفیت بیمارستان‌های کشور افزوده می‌شود

همدان- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اضافه شدن ۶۰ هزار تخت به شمار تخت های بیمارستانی در اولویت است و این اقدام هم اینک در دست اجرا است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، «بهروز رحیمی» روز سه شنبه در آیین بهره برداری از مرکز پرتودرمانی مرکز جامع سرطان بعثت همدان اظهار کرد: اجرای چهار هزار طرح بهداشتی و ۲۵۰ طرح آموزشی در کشور موید توجه دولت سیزدهم به حوزه بهداشت و درمان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز جامعه نیاز به امیدآفرینی و پمپاژ امید دارد بنابراین باید همه رویدادها و اتفاقات مبارک که حتی به نظر ما کوچک می رسد اما می تواند زمینه خوشحالی مردم شود را منعکس کرد.

رحیمی خاطرنشان کرد: برای نمونه مرکز جامع سرطان جامعه هدف کمی دارد اما خوشحالی این گروه محدود از راه اندازی این مرکز و تسهیل در دسترسی به خدمات، بسیار ارزشمند است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بعد از گذشت بیش از چهل سال از عمر انقلاب، هم اینک حوزه بهداشت و درمان به عنوان نقطه افتخار کشور محسوب می شود به گونه ای که رهبر فرزانه انقلاب از بیمارستان سازی به عنوان نقطه موفقت یاد کردند.

وی تاکید کرد: برای تداوم توفیقات وزارت بهداشت تنها در استان همدان باید هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی به تخت های موجود و ۲۵ هزار متر به فضای پزشکی افزوده شود.

رحیمی با بیان اینکه برای اجرای طرح های بهداشت و درمان باید بدون اکراه قدم برداشت اظهار کرد: وسعت این مرکز درمانی ۸۰۰ متر بود که به همت مسوولان به ۲۴ هزار مترمربع افزایش یافت.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زمانی اجرای این طرح رویایی دست نیافتنی بود و برخی می گفتند قابل اجرا نیست، اما با تلاش مسوولان ذره ذره به سمت کمال پیش رفتیم و در این مسیر نباید هراسید.

وی افزود: با توجه به طرح های در دست اجرا و به روز رسانی تجهیزات، همدان می تواند قطب توریست سلامت شود و یکی از سیاست های وزارت بهداشت نگهداری بیمار در استان است.

به گزارش ایرنا، هفته دولت امسال ۱۰۰۴ طرح مختلف عمرانی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی به ارزش ۱۶۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در این استان بهره برداری و عملیات اجرایی ۱۷۵ طرح عمرانی با اعتبار ۳۹۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha