برگزاری رزمایش دفاع موشکی کره جنوبی، ژاپن و آمریکا

تهران- ایرنا - مقامات کره جنوبی اعلام کردند آمریکا، کره جنوبی و ژاپن رزمایش دفاع موشکی سه جانبه را در آب های بین المللی جنوب شبه جزیره کره امروز سه شنبه در واکنش به پرتاب موشک فضایی کره شمالی آغاز کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از یونهاپ، رزمایش سه جانبه ژاپن، آمریکا و کره جنوبی در جنوب جزیره ججو پس از تلاش پنجشنبه هفته گذشته پیونگ یانگ در پرتاب ناموفق موشک چولیما-۱ که از سوی کره شمالی ادعا شده ماهواره اکتشافی نظامی بوده و دومین شکست سال جاری در این زمینه بوده، آغاز شد.

براساس اطلاعات نیروی دریایی کره جنوبی در این رزمایش سه جانبه، هر ۳ کشور با ناوشکن های مجهز آئجیس ROKS YULGOK YI۱ کره جنوبی، ناوشکن یو اس اس بنفلد آمریکا و ناوشکن JS Haguro نیروی دریایی دفاع از خود ژاپن شرکت کردند.

نیروی دریایی کره جنوبی افزود این رزمایش در پاسخ به تهدیدهای موشکی هسته ای پیشرفته کره شمالی از جمله پرتابه موشکی هفته گذشته که تخطی آشکار از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد در ممنوعیت این کشور برای هرگونه استفاده از تکنولوژی موشکی بالستیک است برگزار شده است.

براساس سناریوی استفاده پرتابه های موشکی بالستیک از سوی کره شمالی، این رزمایش بر مراحل تمرین برای شناسایی و ردیابی اهدافی که با کامپیوتر شبیه سازی شدند و به اشتراک گذاری اطلاعات متمرکز است.

ژاپن، کره جنوبی و آمریکا آخرین بار رزمایش دفاع موشکی سه جانبه را در ماه اوت برگزار کرده بودند.

سران سه کشور نیز در تاریخ ۱۸ اوت در کمپ دیوید نشستی سه جانبه برگزار کرده بودند و با یکدیگر توافق کردند تا همکاری امنیتی و اقتصادی از جمله برگزاری سالانه رزمایش های سه جانبه را تقویت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha