پزشکان متخلف در میاندوآب به انجام خدمات درمانی رایگان محکوم شدند

مهاباد - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: چهار پزشک متخلف در میاندوآب به جای حبس به انجام ۶۰ ساعت خدمات تشخیصی و درمانی رایگان دانش آموزان محکوم شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی ناصر عتباتی روز سه شنبه در این خصوص اظهار کرد: شعبه ۱۰۲ کیفری ۲ میاندوآب در یکی از پرونده های خود با لحاظ وضعیت اجتماعی چهار متهم پرونده که پزشک هستند و با وجود شرایط قانونی،آنان را به جای یک سال حبس به مجازات جایگزین انجام ۶۰ ساعت خدمات درمانی رایگان، مشخصاً خدمات درمانی و تشخیصی تحت نظارت قاضی اجرای احکام کیفری و با هماهنگی اداره آموزش و پرورش حوزه قضایی میاندوآب محکوم کرد.

وی افزود: در این حکم آمده که متهمان در طول ۱۵ هفته، یک روز در هفته و به مدت چهار ساعت با توجه به لیست بندی انجام شده توسط آموزش و پرورش میاندوآب بنا به ضرورت در یکی از مدارس و آموزشگاه های دولتی حضور یافته و نسبت به انجام خدمات درمانی و تشخیصی رایگان نسبت به دانش آموزان اقدام خواهند کرد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت های قانونی موجود برای تعلیق و تعویق مجازات حبس محکومان در قانون گفت: ظرفیت های قابل توجهی در راستای تعلیق و تعویق مجازات محکومان به حبس وجود دارد که با بهره گیری از این ظرفیت ها می توانیم مجازات های جایگزین حبس با محوریت و ماهیت خدمات اجتماع محور و عام المنفعه را توسعه و بسط دهیم.

به گزارش ایرنا، دادگستری آذربایجان‌غربی چند روز قبل نیز از صدور سه حکم جایگزین حبس شعبه ۱۱۹ دادگاه کیفری ۲ ارومیه، ارائه خدمات عمومی رایگان به میزان ۶۰ ساعت به ارزش ۴۰۰میلیون ریال در جهت رفع مشکلات یکی از مدارس ابتدایی ارومیه، بهبود فضای ورزشی یک دبیرستان به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال و مساعدت، رفع کمبودها و ضروریات بنیاد کودک به ارزش ۳۰۰میلیون ریال در شهرستان ارومیه خبر داده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha