۵۰ موکب کانون‌های مساجد کشور در عراق فعال است

خرم‌آباد - ایرنا - جانشین ستاد اربعین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: ۲۰۰ موکب از این کانون‌ها در جریان کنگره عظیم اربعین حسینی فعالیت دارند که ۵۰ موکب از این تعداد در عراق و مابقی داخل کشور مستقر هستند. 

به گزارش ایرنا از روابط عمومی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، "محمد چگنی نژاد"، روز سه شنبه اظهار داشت: مواکب کانون های فرهنکی هنری مساجد در مرزهای خروجی شامل تمرچین، باشماق، خسروی، مهران، چذابه و شلمچه و ۲ مرز ورودی میرجاوه و ریمندان دایر شده است.

وی تصریح کرد: همچنین مواکب کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، در مرزهای شرقی و غربی و برخی از استان های محل تردد زائران، شهرهای مذهبی نجف، کربلا، سامرا، کاظمین و سایر مسیرهای پیاده روی اربعین حسینی به زائران خدمت رسانی می کنند.

وی ادامه داد: در بین الحرمین و در طول مسیر نجف به کربلا نیز گروه های سرود، تئاتر خیابانی و مواکب عرضه محصولات فرهنگی هنری در قالب های چند رسانه ای به همت اعضای کانون‌های مساجد برپا شده است تا فرهنگ عاشورایی به وسیله زبان هنر، تبیین شود.

چگنی نژاد با اشاره به فعالیت مواکب کانون های مساجد در جوار پایانه های مرزی کشور افزود: این مواکب، با حمایت مردمی و خیران دایر شده است و در کنار سایر جریانات خودجوش مردمی، در تلاش هستند خدمتگزاری شایسته ای را به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین (ع) داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha