۸۰۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی بین مدارس خراسان‌شمالی توزیع شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی، ورزشی، هنرستانی و گرمایشی در دولت سیزدهم بین مدارس استان توزیع شد.

امین فلاح کوشکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این میزان ۴۴۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی در سال ۱۴۰۰ بین مدارس استان توزیع شده است.

وی افزود: تجهیزات هنرستانی توزیع شده در مدارس فنی و حرفه ای استان شامل موتور پراید، پژو، وسایل جانبی چکش، پیچ و مهره، اره و انواع آچارها است.

فلاح کوشکی ادامه داد: این اداره کل علاوه بر خرید تجهیزات آموزشی و ورزشی، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی نیز برای مدارس تازه تاسیس خراسان شمالی تهیه می کند.

به گفته وی؛ یکهزار و ۵۴۶ فضای آموزشی و هفت هزار و ۴۰۰ کلاس درس در خراسان شمالی وجود دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: از مجموع این تعداد، ۱۶۲ طرح آموزشی در قالب ۵۵۵ کلاس درس طی عملکرد دولت نوسازی شد.

فلاح کوشکی خاطرنشان کرد: اکنون با نگاه ویژه دولت سرانه فضای آموزشی در خراسان شمالی پنج متر و ۲۸ سانتی متر مربع است که این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha