۶۰ درصد وجوه خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی پرداخت شد

تبریز - ایرنا - مدیرشعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: تا کنون ۳۲ هزار و ۷۷۹ میلیارد ریال، معادل ۶۰ درصد وجه گندم کشاورزان خریداری شده در استان به حساب گندمکاران واریز شده است و عملیات پرداخت همچنان ادامه دارد.

جواد صمدی روز سه شنبه به ایرنا گفت: با عاملیت بانک کشاورزی، تا ششم شهریور بیش از ۳۶۲ هزارتن گندم به ارزش ۵۷ هزار میلیارد ریال، به صورت تضمینی از کشاورزان آذربایجان شرقی خریداری شده است.

مدیرشعب بانک کشاورزی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: از آغاز فصل خرید گندم ۶۵ مرکز خرید در استان توسط شرکت های تعاونی روستایی، سیلوها و کارخانه های آردسازی از طریق سامانه جامع الکترونیکی خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی، در قالب ۱۰۶ هزار و ۱۴۱ محموله از کشاورزان خریداری کرده اند.

به گزارش ایرنا کنون ۱۰ میلیون و ۹۵ هزار تن گندم در قالب ۲ میلیون و ۲ هزار محموله از کشاورزان کشور خریداری شده است که آذربایجان شرقی در رده نهم بیشترین خرید گندم کشور قرار دارد.

سطح زیر کشت گندم استان در سال زراعی جاری ۴۵۷ هزار و ۲۰۰ هکتار آبی و دیم است و پیش‌بینی می‌شود در مجموع ۷۴۱ هزار و ۸۳۵ تن گندم از این مزارع برداشت شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha