آئین افتتاح همزمان ۷ هزار طرح اشتغال آفرینی در اسلامشهر آغاز شد

اسلامشهر- ایرنا - آئین افتتاح همزمان هفت هزار طرح اشتغال آفرینی سراسر کشور با حضور محسن منصوری معاون رئیس جمهور در اسلامشهر کلید خورد.

-به گزارش خبرنگار ایرنا، آئین افتتاح همزمان هفت هزار طرح اشتغال آفرینی مورد حمایت صندوق کار آفرینی امید به صورت ویدیو کنفرانسی در سراسر کشور و به میزبانی اسلامشهر با حضور محسن‌ منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور، محمد علی مهری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران و حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر در حال برگزاری است.

در این مراسم که در یک واحد تولیدی در روستای چیچکلو در حال برگزاری است؛ مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید، امام‌جمعه و دادستان اسلامشهر نیز حضور دارند.

فرماندار اسلامشهر در سخنانی با گرامیداشت هفته دولت با بیان اینکه راهبرد دولت مردمی آیت الله دکتر رئیسی درخصوص رشد تولید و ایجاد اشتغال در شهرستان مورد توجه است، افزود: در سال گذشته ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از مشاغل روستایی و خانگی در اسلامشهر پرداخت شد.

حسین حبیبی به بازدیدها از واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ شهرستان در قالب برنامه ابتکاری چهارشنبه ها با تولید اشاره کرد و گفت: در ۲ سال گذشته بیش از ۷۰ مجموعه مورد بازدید قرار گرفت و بخش قابل توجهی از مسائل این واحدها برطرف شد.

احیای ۲۶۸ واحد تولیدی راکد در استان تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران هم در این مراسم گفت: در گذشته واحدهای راکدی در استان تهران داشتیم اما اولویت اصلی ما بر احیای واحدهای راکد بود و ۲۶۸ واحد تولیدی در یک سال گذشته به چرخه تولید بازگشت.

محمد علی مهری افزود: ۴۷۶ واحدهای نیمه کاره که چندین سال راکد بودند را به چرخه برگشتیم و ۵۰۰ واحد که با زیر ۵۰ درصد کار می کردند هم احیا و رشد دادیم.

به گفته این مسئول ۱۳۲ هزار اشتغالزا پارسال در تهران به ثبت رساندیم که قابل رصد است و در ۵ ماه ابتدایی امسال هم از ۴۵ درصد میزان تعهد خود عبور کرده ایم.

وی پیشنهاد داد: در جوار روستای چیچکلو شهرک تخصصی کیف و کفش به ویژه کفش ورزشی ایجاد شود.

همچنین مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید هم در این مراسم گفت: طرح های خرد و متوسط سهم بسزایی از شغل در کشور دارد؛ در ۲ سال گذشته ۲۰۰ هزار فرصت اشتغالزایی داشتیم و دولت مردمی قول ایجاد یک میلیون شغل داده بود که خوشبختانه از طریق آمار رسمی قابل مشاهده است.

نعمت الله رضایی ادامه داد: ۷۰ هزار طرح های اشتغالزایی انجام گرفته که ۱۱۰ هزار میلیارد ریال برای این طرح ها هزینه شده و در سامانه آگاه این طرح ها قابل رصد است و در کل عمر صندوق بی سابقه بوده است.

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha