۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۱۲
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85214354
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴۰ طرح ورزشی در مدارس اصفهان افتتاح شد

۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۱۲
کد خبر: 85214354
۱۴۰ طرح ورزشی در مدارس اصفهان افتتاح شد

اصفهان - ایرنا - بیش از ۱۴۰ طرح ورزشی همزمان با هفته دولت روز سه شنبه در مدارس و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: این طرح‌ها شامل ۴۸ زمین چمن، ۱۲ زمین ساحلی، ۱۴ سالن چندمنظوره ، ۴۰ کلاس درس تربیت‌بدنی و بقیه تامین و تجهیز وسایل ورزشی و سایر موارد است.

آذرکیوان امیرپور در آیین افتتاح این طرح‌ها به افزایش ۴۰ درصدی و رشد ۱۰ پله‌ای سرانه ورزشی دانش‌آموزان استان در کمتر از یک سال اشاره کرد و گفت: اکنون سرانه ورزشی دانش‌آموزان در استان اصفهان به ۶۲ سانتی‌متر مربع رسیده است.

وی به اجرای طرح "عصر ورزش" در حوزه سلامت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: به‌دلیل تأمین‌نشدن اعتبار در ۱۰ سال گذشته این طرح با وقفه مواجه شده بود که با همکاری‌های ارگان‌های مرتبط در ۲ ماه گذشته به مرحله اجرایی رسید.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌ کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: ۱۹۷ باب مدرسه در مرحله نخست برای طرح " عصر ورزش " در نظر گرفته شده است و تلاش می‌شود که این طرح در طول سال اجرا شود و شاهد حضور کودکان و نوجوانان در حیاط مدارس و فضاهای ورزشی باشیم.

وی با تأکید بر اینکه طرح " عصر ورزش " برای اولین‌بار در کشور اجرا می‌شود، گفت: امسال مسابقه‌های "جام پرچم" با همکاری شهرداری اصفهان برگزار شد و خروجی طرح عصر ورزش نیز می‌تواند به‌صورت مسابقه‌های مختلف مانند جام پرچم اتفاق بیفتد که به‌دنبال آن شور و نشاط اجتماعی خاصی در جامعه جاری می‌شود.

امیرپور، طرح "شهید خرازی" را به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم حوزه تربیت‌بدنی دانست و گفت: در این طرح دانش‌آموزان به‌همراه اولیای خود با عناوین طرح "مادر و دختر" و "پدر و پسر" از فضاهای ورزشی آموزش و پرورش به‌صورت رایگان و جداگانه استفاده می‌کنند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: "طرح شهید طوقانی" نیز باهدف آشنایی دانش‌آموزان با ورزش باستانی زورخانه‌ای و ایجاد نشاط و شادابی در مدارس از ابتدای مهر به‌صورت آزمایشی در ۶ استان از جمله اصفهان اجرا می شود.

وی ادامه داد: طرح "استعدادیابی و هدایت ورزشی" در استان اصفهان از سال گذشته به‌صورت آزمایشی شروع و توسط نیروهای متخصص و مشورت با وزارت آموزش و پرورش باهدف آشنایی دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی با تمام رشته‌های ورزشی و شناسایی استعدادهای آنها طراحی و اجرا شد.

امیرپور با اشاره به رقابت بیش از۲ هزار دانش‌آموز اصفهانی در مسابقات ورزشی استانی گفت: خرداد امسال این تعداد دانش‌آموز در رشته‌های ژیمناستیک، شطرنج، طناب‌زنی، بدمینتون، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، ورزش زورخانه‌ای، تنیس‌روی‌میز، شنا، والیبال، فوتسال و جشنواره‌های مادر و دختر و پدر و پسر برای اعزام به مسابقات کشوری رقابت کردند.

وی به برگزاری مسابقات فرهنگیان کشور در ماه گذشته در اصفهان اشاره کرد و گفت: بیش از یکزار فرهنگی در قالب ۱۲۱ تیم در ۲ بخش مردان و بانوان در مجموعه‌های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان به رقابت پرداختند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: کلاس درس تربیت‌بدنی را که همراه با ایمن‌سازی دیوارها و صخره‌نوردی در فضاهای مختلف ایجاد کردیم تا دانش‌آموزان از آنها استفاده کنند و هدف اصلی دسترسی این فضاها در خارج از ساعات فعالیت مدرسه برای دانش‌آموزان هم بوده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: اولین سالن ورزشی ویژه دانش‌آموزان خاص با نیازهای خاص در کشور با ۴۰۰ مترمربع زیربنا در محدوده ملک‌شهر در حال احداث است.

وی با اشاره به جریان ایمن‌سازی حیاط مدارس گفت: در این موضوع یک کارگروه نظارت پیش‌بینی شده است که به‌صورت قطب‌بندی، مسوولیت نظارت و بررسی وضعیت حیاط مدارس را برعهده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha