افزون بر یکهزار و ۹۰۰ نفر در شاهرود آموزش فنی و حرفه‌ای فراگرفتند

شاهرود - ایرنا - سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران و تخصصی کشاورزی شاهرود گفت: یکهزار و ۹۶۵ نفر از ابتدای سال تاکنون در ۲ مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان آموزش فراگرفتند.

آزاده موسایی‌نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکهزار و ۲۴۵ نفر کارآموز از ابتدای سال تاکنون در مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود ۲۸۰ هزار و ۶۰۰ نفرساعت آموزش فراگرفتند.

وی با بیان اینکه ۷۲۰ نفر در مرکز فنی و حرفه‌ای تخصصی کشاورزی طی این بازه زمانی آموزش دیدند، ابراز کرد: ۱۰۷ هزار و ۲۶۳ نفر ساعت آموزش برای علاقمندان در این مرکز ارایه شد.

موسایی‌نژاد با اشاره به اینکه آموزش‌ها در ۶۹ رشته شغلی ارایه شد، اظهار کرد: این آموزش‌ها در بخش‌های مختلف ثابت و سیار شهری و روستایی، سربازان وظیفه، زندان، دانشجویان فارغ التحصیل، زنان خانه‌دار و معلولان ارایه گردید.

افزون بر یکهزار و ۹۰۰ نفر در شاهرود آموزش فنی و حرفه‌ای فراگرفتند

۷۰ نفر از آموزش دیدگان طی سه ماه نخست امسال مشغول به کار شدند

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران به میزان اشتغال این ۲ مرکز در سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: براساس آمارگیری اتفاقی از ۱۳۰ نفر آموزش دیدگان، ۷۰ نفر به طور مستقیم در قالب مشاغل خانگی مشغول به کار شدند.

وی با بیان اینکه مراکز فنی و حرفه‌ای با جهاد کشاورزی، زندان، بهزیستی، میراث فرهنگی، کمیته امداد امام (ره)، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها شهرستان تعامل دارد، افزود: همکاری با آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در راستای برگزاری دوره‌های کار و دانش و دوره‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اولویت‌های این مراکز در سال جاری بوده است.

موسایی‌نژاد به برگزاری دوره‌های مدرسه تابستانه دانش آموزان و اجرای طرح نخلستان دانشجویان اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های مدرسه تابستانه با هدف ترویج مهارت آموزی رشته‌ها، معرفی رشته‌های اشتغال‌زا و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در حال انجام است.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران ادامه داد: اجرای طرح نخلستان، آموزش دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با هدف مهارت افزایی در راستای تامین نیروی کار مهارتی در دستور کار است.

وی به اجرای طرح توانمندسازی آموزش‌های مهارتی در روستاها و مناطق کم توسعه یافته اشاره کرد و گفت: این طرح با اولویت ایجاد اشتغال پایدار به منظور افزایش تولید، بهبود معیشت، ترویج مشاغل خانگی و جلوگیری از مهاجرت جمعیت روستایی به شهرها در دست اجرا است.

مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران ۶ کارگاه فعال دارد

موسایی‌نژاد با بیان اینکه مرکز خواهران شاهرود دارای ۶ کارگاه فعال در رشته‌های صنایع دستی، صنایع چوب، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، سرامیک و فرش است، ابراز کرد: این مرکز جزو بزرگترین مراکز استان سمنان است که بیشترین پوشش آموزشی در سطح روستایی را دارد.

وی با اشاره به اینکه مرکز تخصصی کشاورزی نیز جزو پنج مرکز تخصصی کشاورزی کشور و تنها مرکز استان سمنان فعال است، اظهار کرد: این مرکز دارای پنج کارگاه ثابت شهری، ۶ کارگاه سیار شهری در رشته‌های کشاورزی، دام و طیور، ماشین‌آلات کشاورزی، گلخانه، آزمایشگاه‌های آب و خاک و صنایع غذایی است.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای کارآموزان اشتغال یافته فنی‌ و حرفه‌ای خبر داد و افزود: این نمایشگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس روز ۲۶ شهریور برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، مرکزآموزش فنی و حرفه‌ای خواهران در سال ۷۶ و مرکز تخصصی کشاورزی در سال ۸۹ فعالیت خود را آغاز کرد.

شهرستان شاهرود دارای پنج مرکز فنی و حرفه‌ای برادران، خواهران، مرکز آموزش تخصصی کشاورزی، مرکز ارتقای مهارت شهرک صنعتی و مرکز ۲ منظوره بیارجمند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha