مطالبه های غیرقانونی از سازمان ملی استاندارد پیگیری می‌شود

تبریز - ایرنا - مشاور رییس سازمان و مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و ارزیابی عملکرد سازمان ملی استاندارد با اشاره به نقش این سازمان در مبارزه با فساد، افزود: در این زمینه هرکس با مطالبه خارج از قانون در رابطه با این سازمان مواجه شد باید اطلاع دهد تا پیگیری لازم انجام شود.

به گزارش ایرنا، «مجید آقابابایی» روز سه شنبه در مراسم معارفه سرپرست جدید اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی سالم سازی و شفافیت سیستم استاندارد را از اولویت های این سازمان اعلام کرد و گفت: عدم شفاف سازی، آسیب های جدی به این سازمان وارد می کند.

وی با بیان اینکه سازمان استاندارد در تمام شئون زندگی افراد جامعه تاثیر دارد و می تواند سبک زندگی افراد را تغییر دهد، افزود: خلاصه کردن نقش این سازمان صرفا در بخش کالا جفا به این سازمان بوده و باید نقش این سازمان در حوزه خدمات به صورت عمیق و گسترده مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این سازمان تقاطع ثروت و قدرت است، اظهار کرد: خیلی از کالاهای تولیدی در کشور هم ثروت و هم قدرت تولید می کنند و برای تولید خود نیاز به اخذ مجوز از سازمان استاندارد دارند بنابراین انجام وظیفه در این شرایط سخت و حساس است.

مشاور رییس سازمان و مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و ارزیابی عملکرد سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه نقش این سازمان ایفای حق مردم است، گفت: این سازمان تلاش می کند تا مردم از کالاهای غیراستاندارد آسیب نبیند و در کنار آن مانع تولید واحدهای تولیدی نشود.

آقابابایی، با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد هنوز به جایگاه اصلی خود در بین دستگاه های دولتی دست نیافته است، ادامه داد: این سازمان نقش و جایگاه خاصی در بین مردم و تولیدکنندگان دارد و مورد اعتماد افراد جامعه است.

استاندارد حداقل است نه حداکثر

مشاور رییس سازمان و مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و ارزیابی عملکرد سازمان ملی استاندارد گفت: استاندارد حداقل بوده نه حداکثر، زیرا کالا در زمانی که تولید شده و مجوز گرفته دارای حداقل استاندارد بوده نه حداکثر کیفیت.

آقابابایی، افزود: مجوز استاندارد دارای مقطع زمانی بوده و برای ابد صادر نشده است بلکه از لحاظ کمی و کیفی دارای مقطع زمانی بوده و باید نوع شناخت، فرهنگ سازی و مطالبه گری مردم از این سازمان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان، اقتصاد کشور را پویا کرده و چرخ اقتصاد را به حرکت درمی آورند، یادآور شد: شعار دولت «تحول» است و همه حوزه ها از تولیدکننده گرفته تا خدمات دهنده، صادر کننده و دستگاه های دولتی باید این شعار را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.

مشاور رییس سازمان و مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و ارزیابی عملکرد سازمان ملی استاندارد با تاکید بر ایجاد تحول فکری، کارکردی و نگرشی در تمامی حوزه ها، گفت: تحول با تغییر حاصل می شود و برای آن نیاز به تعریف برنامه منسجم است.

اقابابایی، ادامه داد: سازمان ملی استاندارد، سازمانی فنی، تخصصی و حرفه ای بوده و مدل عملکرد و حوزه فعالیت آن بسیار گسترده است و با همه مردم درگیری ذهنی دارد زیرا مردم از کودکی آرم استاندارد را می بینند و با آن آشنا می شوند.

وی با بیان اینکه نشان استاندارد بعد از نشان جمهوری اسلامی ایران پرتیراژترین نشان در کشور است، یادآور شد: این موضوع نشانگر اهمیت و گستردگی فعالیت های این سازمان است.

مطالبه های غیرقانونی از سازمان ملی استاندارد پیگیری می‌شود

به روزرسانی تجهیزات و روش های تولید به بهبود کیفیت و عمر کالاها کمک می کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه سازمان استاندارد در زندگی همه افراد نقش ایفا می کند، گفت: این سازمان از حوزه های عمرانی گرفته تا سلامت و خورد و خوراک مردم نقش ایفا می کند و نشان استاندارد معیاری برای پذیرش کالا و خدمات از سوی مردم است.

«جبارعلی ذاکری»، افزود: نیاز جامعه کنونی، به روز رسانی روش های تولید و استفاده از فناوری های جدید در این حوزه بوده و کشورهای توسعه یافته در این مسیر حرکت کرده اند و به دنبال بهینه سازی تولید و خدمات هستند.

وی با اشاره به افزایش مصرف انرژی در کشور، اظهار کرد: فرهنگ عمومی استفاده از انرژی باید در جامعه تغییر یابد و مراکز و واحدهای تولیدی نیز باید در این زمینه تلاش بیشتری انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اعتماد تولیدکنندگان و سازندگان کالاهای باکیفیت به نماد استاندارد است، گفت: نماد استاندارد بر روی کالا موجب جلب اعتماد مصرف کننده می شود.

اعتماد تولیدکنندگان و سازندگان کالاهای باکیفیت به نماد استاندارد است و نماد استاندارد بر روی کالا موجب جلب اعتماد مصرف کننده می شود.

ذاکری، ادامه داد: به روز رسانی تجهیزات و روش های تولید به بهبود کیفیت کالاها و افزایش عمر مفید آن ها کمک می کند و این موضوع به نفع تولیدکنندگان است.

مطالبه های غیرقانونی از سازمان ملی استاندارد پیگیری می‌شود

استاندارد یعنی نمونه قابل قبول نه نمونه ایده آل

سرپرست اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه در زمان کنونی استاندارد در تمام شئونات زندگی بشر از جمله تغذیه، بهداشت، صادرات و واردات نقش ایفا می کند، گفت: استاندارد، معیار شاخص برای سنجش و اندازه گیری کیفیت کالاها بوده و به معنی نمونه قابل قبول است نه نمونه ایده آل و نمونه قابل قبول یعنی حداقل ها است.

«مصطفی صحرایی»، افزود: استاندارد به ویژه در خصوص شرکت های نوپا به دنبال حداقل ها است زیرا اگر ایده آل ها را مدنظر قرار دهد، چرخ اقتصادی کشور و به ویژه استان متوقف می شود.

وی با تاکید بر اینکه برای تداوم چرخه تولید باید بر اساس قوانین حداقل ها را در نظر گرفت، اظهار کرد: استاندارد باید به فعالیت صنایع کمک کند نه در مقابل آن ها بایستد.استاندارد باید به فعالیت صنایع کمک کند نه در مقابل آن ها بایستد.

سرپرست اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی، ارتقای اداره کل استاندارد، جذب نیروهای متخصص و متعهد، تجهیز آزمایشگاه ها با تجهیزات به روز دنیا، افزایش بودجه اداره کل استاندارد برای جوابگویی به نیازهای واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی استان، تعامل با صنایع و کارخانجات و استفاده از تجارب آن ها در شکل دهی قوانین و نظارت ها را ضروری دانست.

استاندارد باید یار و یاور مراکز تولیدی و صادر کننده باشد نه بازدارنده و با مراکز خدماتی باید تعامل دوطرفه داشته و برای حفظ سلامت، ایمنتی و افزایش ضریب اطمینان خانواده ها تلاش کند.

صحرایی، با تاکید بر تسهیل امور و ساده سازی آن برای ارایه خدمات بهتر، ادامه داد: برای کمک به رشد تولید و صادرات غیرنفتی باید تسهیل گری در سیستم های اداری انجام شود.

وی یادآور شد: استاندارد باید یار و یاور مراکز تولیدی و صادر کننده باشد نه بازدارنده و با مراکز خدماتی باید تعامل دوطرفه داشته و برای حفظ سلامت، ایمنتی و افزایش ضریب اطمینان خانواده ها تلاش کند.

صحرایی، افزود: برای کمک به واحدهای تولید و صنعتی و ارایه خدمات مطلوب به مردم باید تعبیر و تفسیر قانون به نفع تولید کننده باشد، عدالت محوری در صدور مجوزها رعایت شود، جلوی سواستفاده ها گرفته شود و با مراکز علمی و دانشگاهی ارتباط موثر برقرار شود.

در این مراسم «مصطفی صحرایی» به عنوان سرپرست جدید اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی معرفی و از تلاش های حدود ۱۱ ماهه « بابک بدلی افشرد» قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha