۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85214471
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکل ترابری زائران در مرز زرباطیه مرتفع شده است

۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۲۶
کد خبر: 85214471
مشکل ترابری زائران در مرز زرباطیه مرتفع شده است

ایلام - ایرنا - فرمانده مرزبانی فراجا گفت: مشکل حمل و نقل زائران در مرز زرباطیه در آن سوی پایانه مرزی مهران مرتفع شده است.

به گزارش ایرنا، سردار "احمدعلی گودرزی" روز سه شنبه با حضور در مرز مهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با رایزنی های صورت گرفته با کشور عراق مشکلاتی که بابت انتقال زائران به شهرهای زائر پذیر به وجود آمده بود، مرتفع شده است.

وی افزود: با توجه به حضور جمعیت زیادی که از طریق مرز مهران- زرباطیه وارد کشور عراق شده و کم بودن ناوگان حمل و نقل عمومی در مرز زرباطیه مشکلاتی برای تردد زوار ایجاد شده بود که با همکاری طرف عراقی، تردد زوار به سهولت انجام می شود.

سردار گودرزی ادامه داد: طبق جلسه ای که با فرماندار بدره از توابع استان واسط و مسئولان مرزبانی عراق برگذار شد تعداد زیادی خودرو از وزارت دفاع عراق برای انتقال زائران به مرز زرباطیه اعزام شدند.

فرمانده کل مرزبانی انتظامی کشور با اشاره به هوای گرمای هوا در شهر مرزی مهران، از زائران خواست از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۹ شب خود را به آن سوی مرز برسانند.

به گفته سردار گودرزی زائران در این ساعات وضعیت مناسبی از لحاظ وسایل ایاب و ذهاب جهت عزیمت زائران به عتبات عالیات وجود دارد.

به گزارش ایرنا، مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور است.

بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha