استشمام عطر شهادت با دعای پدر+ فیلم

۸ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۵۶
کد خبر: 85214624
استشمام عطر شهادت با دعای پدر+ فیلم

گرگان- ایرنا- شهید «محمدتقی قزل سفلو» معلم جوان مینودشتی بود که به واسطه تواضع و فروتنی نسبت به پدر، کمک به کودکان و ساکنان مناطق محروم گلستان لایق همنشینی با اولیا در بهشت برین شد و عطر شهادت را به پشتوانه خدمات صادقانه به مردم و دعای خیر پدر استشمام کرد.

به گزارش ایرنا، مردم گلستان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس حماسه‌آفرینی زیادی داشته و چهار هزار شهید، افزون بر این ۱۳ هزار جانباز و هزار و ۱۷۸ آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کردند که بیان ویژگی‌های شخصیتی این حماسه‌سازان تاریخ می‌تواند درس و الگویی برای نسل جوان و آینده کشور باشد که یکی از آنان شهید محمدتقی قزل سفلو است.

از مزارع زیتون می گذرم و نرسیده به شهرستان مینودشت به روستایی زیبای «کلوکند» می رسم. در هوای گرم تابستان کسی در کوچه نیست و صدای گنجشکان درختان نارنج به پیشوازم می آید. راننده یک ماشین که متوجه من می‌شود گفت: «اینجا فامیل داری؟» گفتم «اولین باره که میان اینجا . دنبال خونه شهید محمد تقی قزل سفلو می‌گردم» خندید و گفت: «خدا رحمتش کنه یکی از بهترین های روستا بود» خانه ای را نشانم داد و فت: «اونجاست . همون در قرمزه».

زنگ خانه را فشار دادم. همسر شهید به استقبالم آمد و با شربت خنک آلبالو از من پذیرایی گرد. «همسرم عاشق پذیرایی از مهمان بود و در این خانه همیشه به روی همه باز است».

شاه نساء قزل سفلو در حالی که با تورق خاطراتش می خندد، افزود: همسایه بودیم زمانی که به خواستگاریم آمد مکث نکردم و جواب «بله» را دادم.

وی اظهار داشت: رشته تجربی درس خوانده بود و به معلمی علاقه بسیاری داشت و بیش از پنج سال هم در روستاهای مناطق محروم خدمت کرد.

وی بیان کرد: محمد تقی ایثار و تعهد را به معنای واقعی کلمه عینیت بخشید و سرمشق عشق، تواضع، محبت و اخلاق را برای دانش آموزانش بود.

این همسر شهید گفت: یکی از خصوصیات شاخص ایشان توجه به حق الناس بود از جمله حتی اگر مدادی یا پاک کنی از دانش آموزان در کلاسش گم می شد خودش را در برابر آن کودک مسئول می دانست و حتما جایگزین آن را اهدا می کرد.

خانم قزل سفلو افزود: مایل به تدریس در روستاهای محروم و دوردست بود و با تمام وجود خود را وقف آموزش به این دانش آموزان می کرد به طوری که در هفته ما فقط یکبار می توانستیم ایشان را ببینیم.

وی اظهار داشت: با پول کارمندی برای کودکان و نوجوانان محروم هدیه های فراوانی به ویژه مداد، خودکار، دفتر و شکلات می گرفت و خنده های بی دغدغه آنها را بهترین هدیه خداوند می دانست.

وی بیان کرد: دلسوزی و فداکاری از خصوصیات شاخص دیگر شهید بود به ویژه در حمایت از محرومان دفاع می کرد و از هر نظر به آنها می رسید.

استشمام عطر شهادت با دعای پدر

وی افزود: معلمی را بخاطر شغل انبیا بودن دوست داشت و سعی می کرد به تمام معنا انعکاس فرهنگ انبیا در کلاس هایش را با اعمال و رفتار خود نشان دهد.

وی بیان کرد: پدرشوهرم همیشه در حق همسرم دعای خیر داشت مخصوصا که چندسالی که مریض بود در خانه محمدتقی به پدرش می رسید و ایشان هم می گفت «پسرم امیدوارم خداوند با امام حسین (ع) محشورت کند» همیشه این دعا را در حق فرزندش می کرد و در آخر دعایش مستجاب شد.

این همسر شهید گفت:علاقه بسیاری به حضور در جبهه داشت ولی هربار که از من درخواست می کرد اجازه نمی دادم که بار آخر دیگر نتوانستم نه بگویم چون خود را پیش خداوند مسئول می دانستم.

خانم قزل سفلو افزود: خواب شهادتش را دیده بودم و می دانستم این رفتن برگشتی ندارد، همسایه ها و فامیل زمینه سازی برای اخبر شهادت همسرم می کردند ولی من از قبل به دلم افتاده بود.

به گزارش ایرنا، استان گلستان از تنوع قومی؛ مذهبی و نژادی با آداب و فرهنگ های گوناگون برخوردار است ولی همه آنها به سرزمین خود عشق می ورزند و در اعتلای وطن هم نظرند که جلوه گری آن در هشت سال دفاع مقدس بخوبی نمایان است.

از لحاظ فراوانی شغل بیشترین شهدای گلستان را قشر کشاورز با بیش از ۶۰۰ شهید تشکیل می دهند و پس از آن دانش آموز با ۵۳۱ شهید، کارگر با ۴۰۰ شهید، پاسدار با بیش از ۳۰۰ شهید، ارتشی با ۲۰۰ شهید و کارمند با بیش از ۱۲۵ شهید است.

همچنین بیشترین شهدای اعزامی استان گلستان از یگان ارتش جمهوری اسلامی ایران با یک هزار و ۴۰۰ شهید، بسیج با یک هزار و ۲۰۰ شهید، سپاه پاسداران نزدیک به ۸۰۰ شهید و ژاندارمری حدود ۲۰۰ شهید بوده است.

استان گلستان بیشترین شهدا را سال ۱۳۶۵ با ۸۰۰ شهید داشت و ناگفته پیداست که در این سال عملیات های بزرگی همچون کربلای چهار و پنج صورت گرفت.

محل شهادت شهدای استان گلستان در ۷۷ منطقه جنگی ثبت شده که بیشترین فراوانی با نزدیک به ۴۰۰ شهید در شلمچه، بیش از ۲۵۰ شهید در مریوان، بیش از ۲۰۰ شهید در منطقه فاو عراق و حدود ۲۰۰ شهید در پاسگاه زید عراق بوده است.

شهدای استان گلستان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون (سال ۱۳۹۸) حدود ۴ هزار شهید است که بیشترین آن با یک هزار و ۴۰۰ شهید از شهرستان گرگان و سپس ۵۰۳ شهید از گنبدکاووس هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha