فرمانده ارشد نظامی آمریکا از کره جنوبی بازدید کرد

تهران- ایرنا- همزمان با اجرای رزمایش‌های نظامی مشترک، یکی از فرماندهان ارشد ارتش آمریکا از کره جنوبی بازدید کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، فرماندهی مشترک نیروهای آمریکا و کره جنوبی موسوم به USFK اعلام کرد فرمانده یک واحد نظامی کلیدی آمریکا که مسوول نظارت بر زرادخانه هسته ای این کشور است، امروز (سه شنبه) از کره جنوبی بازدید کرده است.

ژنرال آنتونی جی. کاتن، رئیس فرماندهی راهبردی آمریکا، اوایل امروز در حالی وارد سئول شد که دو کشور از ۳۰ مرداد در حال برگزاری رزمایش سالانه موسوم به سپر آزادی (UFS) در شرق آسیا هستند.

بنا به گزارش یونهاپ، کاتن در جریان سفر خود با فیلیپ گلدبرگ سفیر آمریکا در سئول دیدار و در مورد نقش کره جنوبی برای صلح و ثبات در شبه جزیره کره و منطقه هند و اقیانوس آرام گفت‌وگو کرده است.

سپس وی از سی پی تانگو، یک قرارگاه نظامی تحت کنترل آمریکا، بازدید و با ژنرال پل لاکامرا، فرمانده نیروهای آمریکا و کره ملاقات کرد.

کاتن همچنین قرار است در طول سفر خود با مقامات ارشد کره جنوبی دیدارهایی داشته باشد.

هفته پیش، یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در کمپ دیوید مریلند ملاقات کردند و مجموعه ای از اسناد را در راستای ارتقای همکاری های امنیتی و اقتصادی سه کشور به تصویب رساندند.

به گفته فرماندهی مشترک نیروهای آمریکا و کره، این اولین بازدید کاتن از منطقه غربی اقیانوس آرام از زمان تصدی مسوولیت فعلی خود در آذر سال گذشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha