پرونده‌های احداث ۲۰۰ هکتار گلخانه‌ در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد

شهرکرد- ایرنا- مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پرونده‌های مربوط به احداث ۲۰۰ هکتار گلخانه جدید استان تشکیل شده است و آماده معرفی به بانک‌های عامل است که در صورت ابلاغ اعتبارات، جهش بزرگی در استان اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم شیرانی روز سه‌شنبه همزمان با ششمین روز از هفته دولت سال‌جاری در آیین بهره‌برداری از یک واحد گلخانه در شهرستان سامان تاکید کرد: یکی از اولویت‌های مهم وزارت جهادکشاورزی برای تغییر الگوی کشت هدایت به سمت‌وسوی کشت‌های متراکم و گلخانه‌ای به‌منظور ارتقای بهره‌وری مصرف آب، افزایش تولید و رونق درآمدزایی است.

وی با اشاره به بهره‌برداری ۷۷ هکتار گلخانه در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: از این سطح ۶۰ هکتار به کشت سبزی و صیفی با پیش‌بینی تولید هشت هزار تُن اختصاص دارد و هم‌اکنون ۴۰ هکتار گلخانه جدید در این استان در دست ساخت است.

شیرانی با اشاره به احداث یک واحد گلخانه‌ای در سامان و بهره‌برداری از آن در هفته دولت گفت:با بهره‌برداری از این گلخانه به وسعت چهار هزار و ۶۵ مترمربع، سطح زیرکشت گلخانه‌های سامان به ۲.۵ هکتار افزایش یافت.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: هم‌اکنون هفت هزار متر مربع فضای کشت گلخانه در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری دست ساخت و آماده افتتاح است.

شیرانی به برنامه‌ریزی برای شناسایی مکان‌های مستعد کشت‌های گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: این اقدام به‌منظور انجام کشت‌های متراکم و گلخانه‌ای با هدف ارتقای بهره‌وری مصرف آب، افزایش تولید و درآمدزایی بیشتر عملیاتی می‌شود.

فرماندار سامان نیز گفت: این واحد گلخانه‌ای در زمینی به وسعت چهار هزار و ۶۵ متر مربع راه‌اندازی و زمینه اشتغال‌زایی ۱۰ نفر در آن فراهم شد.

محمدتقی گنجعلی تصریح کرد: برای راه‌اندازی این گلخانه در شهرستان سامان ۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که ازاین مبلغ ۴۲ میلیارد ریال از محل تسهیلات بانک کشاورزی و بقیه از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تامین و هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، همزمان با هفته دولت سال‌جاری ۹۵۳ طرح با ۵۹۶ هزار و ۸۴۱ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال در چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

هشتم شهریورماه ۱۳۶۰ رییس‌جمهور وقت محمدعلی رجایی به‌همراه نخست وزیر حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر بر اثر انفجار در دفتر نخست‌وزیری به درجه رفیع شهادت نائل شدند و به‌همین مناسبت دوم تا هشتم شهریورماه به‌عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha