۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۳۱
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85214836
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیوست‌های آموزشی طرح الگوی کشت در استان بوشهر ابلاغ شد

بوشهر- ایرنا - مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت پیوست آموزشی ترویجی ویژه طرح الگوی کشت محصولات کشاورزی این استان ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهریار مرشدی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رویکرد و هدف اصلی برنامه الگوی کشت تولید محصولات کشاورزی مبتنی بر حفظ و ارتقا تولید با الگوی مصرف بهینه نهاده‌های پایه، ارتقا عملکرد در واحد سطح با افزایش ضریب نفوذ و حفظ و ارتقا شاخص‌های اقتصادی بهره برداران است.

وی افزود: از دیگر اهداف این الگو می‌توان به صرفه جویی ارزی، کاهش ضایعات، بهبود مدیریت تولید در دیمزارها، توسعه کشت گیاهان علوفه‌ای کم آب بر و تغییر برنامه کشت سبزی و صیفی از فضای باز به فضای گلخانه‌ای اشاره کرد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآورشد: از آنجا که آموزش و ترویج در توجیه بهره برداران و تشریح سیاست‌ها و توانمندسازی کشاورزان نقش بسزایی دارد مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان با مشارکت معاونت بهبود تولیدات گیاهی (مدیریت زراعت) اقدام به تهیه پیوست آموزشی ترویجی ویژه هر منطقه اجرایی کرده است.

وی گفت: در این پیوست آموزشی ترویجی که به شهرستان‌ها ابلاغ شده در مجموع یکهزار و ۷۰۰ نفر مورد آموزش قرار می‌گیرند که جهت افزایش ضریب نفوذ دانش در بهره برداران از انواع روش‌های آموزشی استفاده شده است.

وی بیان کرد: یک مورد بروشور الگوی کشت و یک مورد پوستر ترویجی نیز توسط این مدیریت تهیه و در سطح استان توزیع شده است.

مرشدی تصریح کرد: همچنین چهار مورد برنامه شبکه برکت نیز در این پیوست پیش بینی شده با مشارکت بخش فنی اجرایی اجرا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha