۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۰۱
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85214917
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس فراکسیون تعاون مجلس: سهم تعاون در برخی بخش‌ها دیده نشده است

کرج - ایرنا - رییس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی با اشاره اهمیت و تاثیرگذاری بخش تعاون در توسعه اقتصادی کشور گفت: سهم تعاونی‌ها در برخی بخش‌های کشور به خوبی دیده نشده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدکاظم دلخوش روز سه‌شنبه در جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان البرز افزود: من معتقد هستم تعاون سهم کمتر از چهار درصد را در اقتصاد کشور به خود اختصاص داده و این مشکل به این دلیل است که هنوز حاکمیت، اتاق تعاون کشور را به عنوان رویکردی توزیعی می‌شناسد.

وی اظهار کرد: سهم اتاق تعاون در قانون برنامه اخیر توسعه دیده نشده است، نگرانی‌ها و مشکلات این بخش همچنان باید دنبال شود.

رییس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه چرا یک جامعه ۱۴ میلیون نفری بخش تعاون که قانون آن نیز کامل است و می‌تواند در همه بخش‌ها به حاکمیت کمک کند آنگونه که باید دیده نشده است.

وی تاکید کرد: باید تعاونی‌ها را در اموراجرایی کشور مشارکت دهیم و در بخش تولید فعال شوند، در برنامه کالا برگ الکترونیکی باید از فرصت‌های بی‌بدیل تعاونی‌ها استفاده شود و در بخش تسهیلات نیز باید اولویت با تعاونی‌ها باشد.

دلخوش گفت: صنعت گردشگری و تعاون ۲ بخش مهم و اساسی و قابل توجه در کشور است که باید به آن توجه کرد و از فعالان می‌خواهم قوانین بخش تعاون را احصا کنند و جاهایی که لازم است از آن حمایت و موانع در مسیر آن برطرف شود.

رییس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در کنار اقدام‌های دولت و مجلس، تعاونگران نیز باید مسائل خود را بگویند و حقوق خود را از قانونگذاران و مجریان قانون مطالبه کنند.

وی یادآور شد: اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی اقتصاد کشور را به سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی تقسیم کرده است که در گذشته عمده اقتصاد در اختیار دولت بود و تعاونی ها به صورت توزیعی فعالیت داشتند.

رییس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید اقتصاد کشور را طی ۲ برنامه پنج ساله به ۲۵ درصد سهم تعاونی‌ها برسانیم و مداخله دولت را در اقتصاد کاهش دهیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تقویت بخش تعاون با راه‌اندازی بانک توسعه تعاون همراه شد که سالانه به سرمایه آن افزایش داده می‌شود تا به بخش تعاون کمک شود.

وی ادامه داد: قوانین عادی مورد نیاز بخش تعاون در کشور به اندازه کافی تهیه شده و در دوره کنونی مجلس در مقایسه با چندین دوره قبل بیشترین تعامل در دولت فعلی با مجلس شورای اسلامی بوده است.

فعالیت چهار هزار تعاونی در البرز

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در این جشنواره اعلام کرد: اکنون چهار هزار تعاونی تولیدی ، خدماتی و توزیعی در استان البرز فعالیت دارند که سرمایه بزرگی به شمار می‌رود.

عبدالله دارایی افزود: اکنون آسیب شناسی مشکلات و کاستی ها بخش تعاون استان البرز به صورت ویژه در حال انجام است و نیازهای این با سرعت پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون البرز به سمت تعاونی های جدید و مردم محور حرکت می‌کند تا بتواند سهم بخش تعاون را در اقتصاد منطقه ارتقا بخشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با اشاره گشایش طرح های جدید تعاونی طی سال جاری در استان گفت: ۹۰ درصد سهم و آورده این تعاونی‌ها مربوط به مردم بوده و سهم تسهیلات ۱۰ درصد تشکیل داده است که بیانگر مشارکت بالای مردم در توسعه و رونق تعاونی‌ها است.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود در برنامه هفتم توسعه کشوز سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور بیشتر دیده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha