۷ شهریور ۱۴۰۲، ۲۰:۵۵
کد خبر: 85214982
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۵۰ میلیارد ریال پروژه در بردسیر کرمان افتتاح شد

۷ شهریور ۱۴۰۲، ۲۰:۵۵
کد خبر: 85214982
۵۵۰ میلیارد ریال پروژه در بردسیر کرمان افتتاح شد

کرمان - ایرنا - پنج طرح با بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه های مختلف عمرانی، ورزشی، کشاورزی، بهداشتی در شهرستان بردسیر کرمان در ششمین روز از هفته دولت افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، امسال در مجموع ۸۰ پروژه با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال در شهرستان بردسیر کرمان آماده بهره برداری شده که این طرح ها طی روزهای مختلف هفته دولت افتتاح خواهد شد.

این طرح‌ها شامل نماد سردار سلیمانی در میدان ورودی شهر نگار بردسیر، سامانه ارتقای کیفی آب شرب شهر نگار بردسیر با ظرفیت ۱۵ لیتر بر ثانیه و ۵۱ هزار میلیون ریال اعتبار، زمین چمن مصنوعی روستای کمال آباد با یکهزار و ۱۲۵ مترمربع و ۱۱ میلیارد ریال اعتبار با مشارکت‌ اداره ورزش و جوانان و دهیاری روستا، آبیاری بارانی فیروز آباد بردسیر با ۵۲ هکتار سطح زیرکشت و ۱۸ میلیارد ریال اعتبار به مرحله بهره برداری رسید.

همچنین طرح‌های شهرداری بردسیر شامل روشنایی چهار بلوار امام رضا(ع)، آزادگان، دکتر فاطمی و شهید ملک قاسمی با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار، رونمایی از ماشین آلات شهرداری با ۸۸ میلیارد ریال، بهسازی پارک شهر با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار و ۱۳۰ هزار متر مربع آسفالت معابر با ۳۰۸ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

بخشی از اقدامات دولت در کرمان
معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار کرمان در آیین افتتاح این طرح ها گفت: طی یک سال گذشته استان کرمان رتبه نخست سرمایه گذاری خارجی را در بین استان‌های کشور به دست آورد.

علی بیگ زاده افزود: تا پیش از سال ۱۴۰۱ فقط ۲۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان صورت گرفته بود، در حالی که در سال گذشته بالغ بر ۲۷۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی در این استان صورت گرفت که نشان از امنیت سرمایه‌گذاری در این استان می‌باشد.

وی ادامه داد: امروز استان کرمان با رشد ۱۳ برابری سرمایه گذاری خارجی بستر امن سرمایه‌گذاری است.

معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار کرمان رتبه استان کرمان را در حوزه کسب و کار خوب ارزیابی کرد و گفت: طی دو سال اخیر این رتبه در کرمان ۳۱ بوده که اکنون به رتبه ۱۶ رسیده است.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری استان کرمان از ۱۱.۲ به ۸.۶ دهم کاهش یافته و در حال حاضر رتبه چهارم کشوری را داریم.

بیگ زاده گفت: استان کرمان در شاخص ملی پایش امنیت رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده و در سال گذشته استان کرمان با ۶۵ هزار شغل جدید توانست رتبه ششم کشوری در ایجاد فرصت شغلی جدید را کسب کند.

وی افزود: با گاز رسانی به ۹ شهر و ۳۸۰ روستا در سال گذشته، ۹۸ درصد جمعیت شهری و ۶۰ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردارند، همچنین دسترسی ۲ شهر مهم و ۹۰ روستا به آب شرب بهداشتی طی یکسال گذشته رخ داد.

معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار کرمان با بیان اینکه اکنون ۹۹.۷ درصد جمعیت شهری و ۸۴ درصد جمعیت روستایی از اب شرب بهداشتی برخوردارند تصریح کرد: در حوزه برق ۲۸ روستا صاحب برق شدند.

وی افزود: بخش اعظم انتقال آب خلیج فارس در استان کرمان صورت گرفته و بزودی ۲ شهر رفسنجان و کرمان از آب شرب برخوردار می‌شوند.

بیگ زاده از کاشت پنج و نیم میلیون اصل نهال در سال گذشته برای اجرای بیابان زدایی در استان کرمان خبر داد و یادآور شد: همچنین ۷۰ رشته قنات که نیاز به مرمت جدی داشتند مرمت شدند.

وی گفت: در کشور در زمینه تولید خرما رتبه اول، محصولات گلخانه‌ای رتبه اول و گیاهان دارویی رتبه دوم و در تولید مرکبات رتبه سوم کشور را به دست آوردیم.

بیگ زاده افزود: در راستای تحول نظام اداری ۱۷ هزار و ۳۹۲ نفر از مردم بدون مراجعه به دستگاه‌های اجرایی موفق به دریافت مجوز کسب و کار شوند.

فرماندار بردسیر نیز گفت: امسال ۸۰ پروژه با پنج هزار میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت آماده بهره‌برداری داریم.

حمزه وفایی درباره پروژه های گازرسانی بردسیر گفت: خوشبختانه با انجام پروژه‌ گازرسانی به دهستان بیدخوان و روستاهای جنوبی شهرستان، ضریب نفوذ گاز در این شهرستان به حداکثر خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: همچنین با شرکت ملی مس مذاکراتی برای اجرای گازرسانی به شهر گلزار که یکی از سردترین مناطق این شهرستان و استان می باشد، صورت گرفته است.

نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: درست است که این مردم نجیب با وجود مشکلات فراوان اقتصادی، پا به پای نظام آمده اند، اما ما در مقام مسئول هیچ وقت نباید به وضعیت موجود راضی باشیم و باید برای رفاه عمومی مردم تلاش کنیم.

شهباز حسن پور از دولت و وزارت نیرو به دلیل تداوم قطعی های برق کشاورزی و صدمه به کشاورزان انتقاد کرد و گفت: خسارتی که به محصول کشاورز وارد می شود به هیچ وجه قابل جبران نیست و بردسیر یک شهر کشاورزی است و مردم عمده درآمدشان را از این راه بدست می آورند.

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر هم به این موضوع تاکید کرد و گفت: مردم حاضرند برق منازلشان قطع شود ولی به دسترنج کشاورزی شان صدمه ای وارد نشود.

وی از مسئولین خواست به پاس پایداری مردم در کنار نظام مقدس جمهوری اسلامی، مشکلات آنها را در این حوزه برطرف کنند.

این مراسم که روز سه شنبه هفتم شهریورماه با حضور علی بیگ‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار، حسن پور نماینده مجلس، وفایی فرماندار، حجت الاسلام کرمانی امام جمعه بردسیر و جمعی از مسئولان شهرستان و با گلباران مزار شهدای گمنام آغاز شد، پس از افتتاح طرح تصفیه آب شرب نگار، زمین چمن کمال آباد و بازدید از پارک شهر با حضور در شورای اداری شهرستان بردسیر ادامه یافت.

شهرستان بردسیر در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha