۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۵۰
کد خبر: 85214986
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رمزگشایی ایرنا از اتفاقی باورنکردنی در موی‌تای بانوان + فیلم

تهران- ایرنا- بررسی‌های خبرنگار ایرنا در چند روز اخیر، ابعاد جدیدی از اتفاق باورنکردنی در رشته موی‌تای و حضور بدون حجاب بانوان این تیم در مسابقات ازبکستان را فاش کرد.

به گزارش ایرنا؛ به ‌نظر می‌رسد مشکلات و حواشی رشته موی‌تای تا زمانی‌که وزارت ورزش تکلیف این ورزش پرطرفدار را مشخص نکند، به پایان نخواهد رسید.

حضور بدون حجاب بانوان این رشته در مراسم رژه مسابقات ازبکستان که با عنوان قهرمانی آسیا برگزار شد، جدیدترین اتفاقی است که باعث ورود دوباره حواشی به موی‌تای شده، اتفاقی که هیچ فردی نمی‌خواهد آن را به گردن بگیرد.

اکنون فدراسیون بین‌المللی موی‌تای (ایفما)، جواد نصیری را به عنوان نماینده تام‌الاختیار خود در ایران معرفی کرده، فردی که سال‌هاست مسئولیت این رشته را در اختیار دارد. از سوی دیگر، فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی، فرید نقدی را به عنوان رئیس این انجمن منصوب کرده که این دو دستگی موجب بروز حواشی و مشکلات زیادی در موی‌تای‌ شده است.‌

در خصوص اتفاقات عجیب رخ داده در ازبکستان که فرسنگ‌ها با اعتقادات و قوانین جمهوری اسلامی ایران فاصله دارد، یوسف بهتری رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی به ایرنا، گفت: این تیم از سوی فدراسیون اعزام نشده بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم فوق به ایران بازگشته است؟ بیان کرد: شنیده‌ام آنها بازگشته‌اند و حتی از اقدام خود ابراز ندامت کرده‌اند. آنها گفته‌اند که نمی‌دانستند رژه آنها فیلمبرداری می‌شود!

بهتری در خصوص اینکه "شاه‌صنم صدیقی" عضو کمیته فنی بانوان انجمن موی‌تای فدراسیون رزمی مسئولیت تیم اعزامی را برعهده داشته اما فدراسیون می‌گوید در اعزام این تیم نقشی نداشته است که این مساله دو گانگی را در صحبت‌های آنها ایجاد کرده، گفت: چون مشاغل حساس نیستند (سپس تلفن رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی قطع و از دسترس خارج شد و چند تماس و حتی پیام خبرنگار ایرنا نیز نتوانست موجب برقراری ارتباط مجدد شود!)

رمزگشایی ایرنا از اتفاقی باورنکردنی در موی‌تای بانوان + فیلم

سپس با فرید نقدی مسئول انجمن موی‌تای فدراسیون تماس گرفتیم و او در پاسخ به همین پرسش که در تاریخ شانزدهم خردادماه برای شاه‌صنم صدیقی حکم عضویت در کمیته فنی را صادر کرده و چگونه می‌شود او بدون هماهنگی با فدراسیون، تیم را اعزام کرده باشد؟ بیان کرد: این حکم و تصویر قطعا جعلی است!

وی گفت: این تیم به کشورمان برگشته و هیچ ارتباطی به ما ندارد. خانم صدیقی و ورزشکارانش ارتباطی با ما ندارند. آن دوستانی هم که خودشان را نماینده تام‌الاختیار فدراسیون بین‌المللی می‌دانند، فعالیت رسمی ندارند.

رمزگشایی ایرنا از اتفاقی باورنکردنی در موی‌تای بانوان + فیلم
شاه‌صنم صدیقی نفر اول از سمت چپ که در جلسه کمیته فنی بانوان موی‌تای حضور یافته
و فرید نقدی رئیس انجمن این رشته نیز در تصویر دیده می‌شود

فرید نقدی در حالی مدعی جعلی حکم عضویت که به امضای خودش بوده می‌شود که شاه‌صنم صدیقی در جلسات کمیته فنی انجمن موی‌تای در بخش بانوان حضور داشته است.

او حتی در دوره آموزشی که چندی پیش انجمن برگزار کرده و کلیپ آن از سوی انجمن در فضای مجازی نیز منتشر شده نیز، حضور داشته است!؟

حتی اگر حکم صادره، جعلی هم باشد؛ بهتر بود مسئول انجمن موی‌تای و سایر مدیران فدراسیون این مساله را پذیرا بودند که شاه‌صنم صدیقی در تشکیلات انجمن موی‌تای در بخش بانوان حضور داشته و فعالیت می‌کند.

از سوی دیگر، جواد نصیری نماینده تام الاختیار فدراسیون جهانی موی‌تای در ایران نیز به ایرنا، گفت: سال ۹۹، خانم صدیقی از مجموعه ما استعفا دادند و رفتند و اکنون هم در انجمن موی‌تای فدراسیون رزمی فعالیت می‌کرده است.

وی گفت: فکر می‌کنم زمان آن رسیده که واقعیت را قبول کنیم. موی‌تای در دنیا یک متولی دارد که مورد قبول کمیته بین‌المللی المپیک و سازمان‌های معتبر ورزشی است و آنهم فدراسیون بین‌المللی موی‌تای (ایفما) نام دارد.

نصیری بیان کرد: من نماینده تام الاختیار فدراسیون بین‌المللی موی‌تای در ایران و نایب رئیس آسیا هستم. تیمی که به ازبکستان رفته هیچ ارتباطی به ما ندارد و مسئول تیم و بازیکنانش از نفراتی هستند که در انجمن موی‌تای فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی فعالیت می‌کنند. حالا اگر دوستان نمی‌خواهند واقعیت را قبول کنند که بحث دیگری است. مگر می‌شود ووشو در مسابقات کونگ‌فو توآ شرکت کند! فرار روبه جلو دیگر کافی است.

وی بیان کرد: در وزارت ورزش حاضر شدم و توضیحات لازم را ارائه کرده و حتی به سرپرست وزارتخانه نیز به صورت مکتوب نوشتم که اصلا این تیم و نفراتش ربطی به ما ندارند. فکر می‌کنم آنهایی که باید بدانند، خوب می‌دانند این تیم به چه طریقی راهی ازبکستان شد.

به گزارش ایرنا؛ با گذشت چند روز از اتفاق عجیب و دور از انتظاری که در رژه مسابقات موی‌تای در ازبکستان رخ داد، ابعاد تازه‌ای از اعزام این تیم مشخص شده و به‌نظر می‌رسد مسئولان مربوطه نیز آگاهی لازم را در این خصوص پیدا کرده و به‌زودی با مسببین این اقدام خارج از عُرف برخورد جدی خواهند کرد.

این کلیپ منتشر شده چندی پیش انجمن‌ موی‌تای پس از برگزاری یک دوره آموزشی است که شاه‌صنم صدیقی (در ثانیه ۴۲) بالای استیج روی صندلی نشسته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن محمدخانی ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    0 0
    عالی بود ممنون از توجه دقیق و مو شکافانه🙏