استاندار کرمان: بیان سختی‌های حوزه انرژی در مدیریت مصرف موثر است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان ضمن درخواست از مردم برای دیدن سختی‌ها و تلاش‌های حوزه تامین انرژی گفت: بیان ارزش این کالاهای بزرگ مصرفی در مدیریت مصرف انرژی موثر است.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار سه شنبه شب در آیین گشایش نمایشگاه روایت پیشرفت، ویژه هفته دولت ۱۴۰۲ و با هدف تبیین دستاوردهای دولت افزود: تلاش های زیادی در حوزه انرژی انجام می شود که جای قدردانی از دستگاه های متولی دارد.

وی اظهار داشت: قیمت تمام شده انرژی در ایران بسیار ارزان تر از دیگر کشورها است و مردم اگر ببینند که انرژی با چه زحماتی تولید می شود حتما در مصرف خود نیز مراعات می کنند.

استاندار کرمان با بیان اینکه کمبود برق به علت سال ها غفلت از سرمایه گذاری و تولید در این حوزه بوده است، عنوان کرد: مردم همه موارد را باید بدانند زیرا بر میزان مصرف آنان اثرگذار است.

وی گفت: هفته دولت فرصتی است که زحمات همکاران دولت در بخش های مختلف به مردم گزارش شود و مردم در جریان امور قرار گیرند.

فداکار با اشاره به گشایش نمایشگاه روایت پیشرفت، ویژه هفته دولت ۱۴۰۲ و با هدف تبیین دستاوردهای دولت تصریح کرد: بخش نخست این نمایشگاه امشب مربوط به حوزه آب و انرژی است و این حوزه از آن بخش هایی است که همه مردم از آن استفاده می‌کنند اما شاید عده‌ای با تلاش‌های این حوزه مرتبط نباشیم.

وی ادامه داد: تابستان امسال با مشکلات زیادی در حوزه تامین آب و برق به علت گرمای هوا مواجه بودیم اما افرادی بودند که شبانه روز نخوابیدند تا این آب به منازل مردم برسد.

نماینده عالی دولت در استان کرمان افزود: برخی از روزها دچار مشکلاتی بودیم اما عده ای همه تلاش خود را بکار گرفتند که نگذارند قطعی اتفاق بیفتد و در این زمینه آب منطقه ای، آبفا، برق منطقه ای و برق شمال و جنوب استان تلاش زیادی کردند.

وی بیان کرد: بر اثر شدت بی سابقه باد تعدادی از دکل های بزرگ در قلعه گنج و رودبار جنوب آسیب دیدند که بی سابقه بود و دستگاه های متولی در آن گرمای بی سابقه هوا تا سپیده دم، بخشی از مشکلات را رفع کردند.

فداکار ابراز داشت: این موضوعات در بیابان ها اتفاق می افتد و روایت نمی شود لذا کسی این تلاش ها را نمی بیند و شاید برگزاری این نمایشگاه فرصتی برای معرفی این تلاش‌ها باشد.

وی ادامه داد: حوزه گاز ۲ تا سه سال است که در گازرسانی پیشتاز است و حداکثر تا پایان سال آینده از میانگین کشوری جلو خواهیم زد.

فداکار با تشریح دیگر اقدامات دولت در استان کرمان گفت: نرخ بیکاری استان کرمان کاهش و شاخص های توسعه ارتقا یافته، ما در نرخ رشد اقتصادی و بهره وری مثبت هستیم و در حوزه سرمایه گذاری خارجی رتبه نخست کشور را کسب کردیم.

استاندار کرمان تاکید کرد: تمامی این اتفاقاتی مثبتی که در استان کرمان افتاده ناشی از تلاش های افرادی است که دیده نمی شوند اما این افراد صادقانه در حال تلاش هستند.

نمایشگاه روایت پیشرفت از امشب سه شنبه، هفتم شهریور ماه با حضور استاندار کرمان و سایر مسئولان در محل پارک مادر این شهر افتتاح شد و این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ تا روز یکشنبه ۱۲ شهریور ماه پذیرای عموم شهروندان است.

در این نمایشگاه ویژه گرامیداشت هفته دولت و به منظور تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و دولت مردمی، هر شب یکی از موضوعات پیشرفت استان روایت می‌شود.

آب و انرژی، صنعت و معدن، سلامت، گردشگری و صنایع دستی، امنیت، علم و فناوری، کشاورزی و محیط زیست، هفت روایتی است که در نمایشگاه "روایت پیشرفت" به آن پرداخته می‌شود. غرفه‌های دستگاه‌های اجرایی استان نیز در نمایشگاه دایر شده که خدمات صورت گرفته و برنامه‌های خود را روایت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha