حضور مقامات کشوری و لشکری در مرز خسروی برای روان سازی و تسهیل هرچه بیشتر در تردد زائران

قصرشیرین- ایرنا- مرز رسمی خسروی امروز پذیرای حضور مقامات کشوری و لشکری بود که به منظور بررسی چگونگی روند تردد و روان سازی هرچه بیشتر عبور زائران به این گذرگاه رسمی سفر کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «عبد العزیز المحمداوی» (ابو فدک) معاون سازمان و رئیس ستاد کل نیروهای حشد الشعبی، سردار فضلی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یعقوب سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال‌احمر کشور و "پرویز فتاح" رییس بنیاد مستضعفان از مرز خسروی با حضور در مرز خسروی در بازدیدهای جداگانه بر خدمات رسانی به زائران تاکید کردند.

معاون سازمان و رئیس ستاد کل نیروهای حشد الشعبی در دیدار جانشین ستاد و فرمانده قرارگاه اربعین استان کرمانشاه از تامین امنیت و آرامش کامل برای زائران اربعین حسینی در داخل کشور عراق خبر داد.
«عبد العزیز المحمداوی» (ابو فدک) در نشستی با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه، فرمانده مرزبانی و جمعی از مسئولان استان در قرارگاه اربعین مرزبانی در مرز خسروی، برای هرگونه همکاری و تسهیل بیشتر در تردد زائران مسیر خسروی اعلام آمادگی کرد و از تامین امنیت مسیر تردد زائران خبر داد.

حضور مقامات کشوری و لشکری در مرز خسروی برای روان سازی و تسهیل هرچه بیشتر در تردد زائران
همچنین جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران و دبیرکل جمعیت هلال احمر با حضور در مرز بین المللی خسروی، از بخش های مختلف مرز بازدید و از خدمت رسانی به زائران اربعین قدردانی کرده و خدمات ارائه شده و زیرساخت های خسروی را مناسب و شایسته تقدیر ارزیابی کردند.

جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این دیدار با قدردانی از اقدام ها و خدمات استاندار کرمانشاه در مرز خسروی گفت: اتحاد و انسجامی که شما در اینجا ایجاد کرده‌اید، جای تحسین دارد.

سردار "علی فضلی " عنوان کرد: خروجی این انسجام را می بینیم، اگر این یکدلی نبود ممکن بود موانعی در مسیر وجود داشته باشد اما با اتحاد ایجاد شده این موانع مرتفع شده است.

حضور مقامات کشوری و لشکری در مرز خسروی برای روان سازی و تسهیل هرچه بیشتر در تردد زائران

دبیرکل هلال احمر هم خدمات و زیرساخت ایجاد شده در مرز خسروی را شایسته تقدیر دانست و از فعالیت هزار و ۳۰۰ پایگاه برای خدمات رسانی به زائران اربعین خبر داد و گفت: پنج هزار و ۳۰۰ دستگاه خودروی امداد و نجات و آمبولانس به منظور تسهیل و خدمات دهی به زائران در مبادی ورودی مرزها فعال هستند.

یعقوب سلیمانی افزود: ۲۲ هزار نفر از نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر نیز به زائران اربعین خدمات ارائه می‌کنند، بیش از چهار هزار پزشک، پیراپزشک، پرستار و کادر درمان نیز به صورت داوطلبانه در عراق انجام وظیفه می‌کنند.

حضور مقامات کشوری و لشکری در مرز خسروی برای روان سازی و تسهیل هرچه بیشتر در تردد زائران

همچنین پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان از موکب های این بنیاد و روند خدمات رسانی به زائران بازدید کرد.

به گزارش ایرنا قصرشیرین، در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته ی مسوولان با توجه به توسعه زیر ساخت ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی ترین و قدیمی ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha