۷ شهریور ۱۴۰۲، ۲۳:۲۶
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85215052
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: عضویت در بریکس نقش موثری در رشد اقتصادی کشور دارد

همدان - ایرنا- استاندار همدان گفت: عضویت در پیمان‌های بزرگ جهان مانند "شانگهای" و "بریکس" اتفاق خوبی است که می‌تواند در رشد اقتصاد کشور مؤثر باشد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری همدان، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» سه شنبه در آیین افتتاح طرح توسعه‌ واحد دامپروری شرکت تعاونی میثاق "فامنین" افزود: جمعیت کشورهای پیمان بریکس حدود ۴۷ درصد جمعیت کشورهای جهان است که لرزه بر استکبار جهانی انداخته است.

وی ادامه داد: قدرت بازدارندگی نظامی جمهوری‌اسلامی ایران به نحوی است که قدرت‌های بزرگ جهان سر تعظیم فرود آورده‌اند و در عرصه‌های علمی، صنعتی و نظامی موفقیت های بسیار خوبی پیدا کرده‌ایم.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه تورم لجام‌گسیخته‌ای که در کشور بود، کاهش پیدا کرده است افزود: دولت مردمی با تمام توان در عرصه حضور پیدا کرد و در زمینه کرونا که جان هموطنان را می‌گرفت، دیپلماسی قوی رئیس‌جمهور بر این مساله فائق آمد.

راه برون رفت از مشکلات، مردمی‌سازی اقتصاد است

استاندار همدان گفت: در استان شاهد افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح های مختلف هستیم که در راستای سیاست‌های مردمی‌سازی اقتصاد بوده و یکی پس از دیگری مشکلات و گره‌ها در حال باز شدن است.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: در حوزه نهضت ملی مسکن، رتبه سوم کشور در واگذاری مسکن را کسب کردیم.

به گفته وی در چهار مناسبت هفته دولت و دهه فجر سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در مجموع ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان طرح در این استان افتتاح و کلنگ‌زنی انجام شده است اما در هفته دولت ۱۴۰۲ بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.

استاندار همدان از طرح های امسال به شهرک صنفی_صنعتی بوعلی۲ (بنکداران) اشاره کرد و گفت: این طرح بزرگترین مجمتع تجاری در غرب کشور با ۶۰۰ واحد تجاری است.

قاسمی فرزاد افزود: عملیات اجرایی طرح هایی در هفته‌ دولت امسال با حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار آغاز شد که فقط یکی از آنها طرح شرکت صنایع پتروشیمی ابن‌سینا با ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

بر اساس این گزارش، عملیات اجرایی ساختمان ستاد شبکه و مرکز بهداشت شهرستان فامنین با حضور استاندار همدان آغاز شد.

این طرح در زمینی به مساحت یک هزار و هشت مترمربع با سه طبقه و اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان احداث می‌شود.

همچنین در سفر استاندار همدان به فامنین ۳۰۸ واحد مسکن روستایی طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان بهره برداری شد.

افتتاح پایگاه جاده‌ای اورژانس ۱۱۵

پایگاه جاده‌ای اورژانس ۱۱۵ آزادراه فامنین با حضور استاندار همدان با مساحت ۵۰۰ مترمربع و اشتغالزایی ۹ نفر و پوشش ۵۵ کیلومتر جاده و اعتبار سه میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

استاندار همدان: عضویت در بریکس نقش موثری در رشد اقتصادی کشور دارد

استاندار همدان در این آیین گفت: در جاده‌های استان هر ۲۰ کیلومتر یک پایگاه اورژانس جاده‌ای فعال است.

قاسمی‌فرزاد افزود: طبق استاندارد باید هر ۴۰ کیلومتر یک پایگاه اورژانس جاده‌ای وجود داشته باشد که در استان همدان مراکز اورژانس جاده‌ای هر ۲۰ کیلومتر ایجاد شده است.

وی ادامه داد: عملیات عمرانی ساختمان پایگاه اورژانس جاده‌ای آزادراه ۲ در سال ۹۷ آغاز شد اما به دلیل کمبود اعتبارات و مشکلات دیگر متوقف شده بود که با پیش‌بینی اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان، این طرح تکمیل شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گفته وی این تعداد پایگاه قدرت انتقال مصدومان را بالا برده است و دسترسی به محل وقوع تصادف ها را تسهیل می‌کند.

فرماندار شهرستان فامنین نیز گفت: ۷۰ طرح عمرانی این شهرستان با اعتبار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در حوزه های مختلف به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با حضور مسئولان در حال افتتاح و کلنگ زنی است.

"سید روح الله حسینی" به خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۵۷ طرح بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۱۳ طرح آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، فامنین با ۴۰ هزار نفر جمعیت در شمال شرق همدان است.

فامنین به عنوان مرکز این شهرستان حدود ۱۴ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha