اجرای طرح بهارستان در ۴۹۰ روستای استان مرکزی

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، از اجرای طرح بهارستان (بهسازی شبکه‌های برق روستایی) در ۴۹۰ روستای این استان از ابتدای آغاز دولت سیزدهم تاکنون خبرداد.

«محمود محمودی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: همه تلاش‌ها در استان مرکزی به کار گرفته شد تا وعده دولت سیزدهم در خصوص نوسازی و بهسازی شبکه‌های توزیع برق در روستاها محقق شود و هم‌اکنون حدود ۵۰ درصد شبکه توزیع برق روستای استان مرکزی در قالب طرح بهارستان بهسازی شده است.

وی بیان کرد: این طرح شامل جابه جایی تیرهای موجود در معابر روستایی، اصلاح شبکه فرسوده، جمع‌آوری سیم‌های فرسوده مسی و جایگزینی آن با کابل خودنگهدار، تعویض یا تقویت ترانس‌های روستاها در صورت وجود مشکل و نصب پست‌های جدید برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: در مجموع، با اجرای این طرح تمام شبکه برق روستاها به روزرسانی و اصلاح شده و معایب آن برطرف و شبکه پایداری در روستاها ایجاد و مشکلات شبکه به شدت کاهش یافته است.

محمودی اظهار کرد: این طرح در سال ۱۴۰۰ در ۲۴۰ روستا در سطح استان مرکزی با اعتباری در حدود یک‌هزار میلیارد ریال، در سال ۱۴۰۱ در ۲۵۰ روستا با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال انجام شد و بهسازی شبکه توزیع برق ۲۴۰ روستای دیگر هم تا پایان سال هدفگذاری شده است.

وی تصریح کرد: بهسازی ۶۷۶ کیلومتر شبکه توزیع برق روستایی، جابجایی ۹ هزار و ۲۲۵ اصله تیر برق، تقویت و بهسازی ۱۳۳پست برق، برقدار شدن سه روستا و برقدار شدن ۲۹ خانوار عشایر از دستاوردهای صنعت برق، ناشی از اجرای طرح بهارستان در استان مرکزی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی یادآور شد: در هفته دولت امسال، ۱۱۲ طرح این شرکت با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

محمودی گفت: تامین برق متقاضیان جدید ۱۰ هزار انشعاب، ایجاد چهار هزار و ۳۸۵ دستگاه چراغ روشنایی معابر، ایجاد ۱۴۱ کیلومتر شبکه توزیع برق و ایجاد ۲۸۴ پست توزیع برق بخشی از مهمترین طرح‌هایی بود که افتتاح شد.

وی عنوان کرد: طول شبکه برق استان مرکزی در دولت سیزدهم از ۲۰ هزار و ۶۲۰ کیلومتر به ۲۱ هزار و ۷۲ کیلومتر افزایش یافته است و در این مدت تعداد روستاهای برق‌دار نیز از یک‌هزار و ۱۷۶ روستا به یک‌هزار و ۱۸۲ روستا رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: تعداد کنتورهای هوشمند برق نیز در از ۱۴ هزار و ۱۰۲ کنتور در شهریور ۱۴۰۰ به ۲۳ هزار و ۸۰۰ کنتور در سال جاری افزایش یافته و ظرفیت ترانس‌ها نیز از ۲ هزار و ۵۴۴ مگاولت آمپر به ۲ هزار و ۶۷۷ مگاولت آمپر رسیده است.

بیش از ۸۰۱ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha