۸۰ درصد اعزام‌های گروهی اربعین از خراسان رضوی با اتوبوس انجام شد

مشهد-ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تمامی خادمین موکبها و بیش از ۸۰ درصد اعزام هیاتهای مذهبی و اعزام های گروهی اربعین از این استان به مرزهای غربی تاکنون از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی با اتوبوس انجام شده است.

جعفر شهامت روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۳۱ هزار زائر مراسم اربعین از استان خراسان رضوی از ۲۷ مرداد ماه تا پایان روز هفتم شهریور ماه از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای عازم مرزهای غربی کشور شدند.

وی بیان کرد: پیش بینی می شود در روزهای آتی تا اربعین حسینی (ع) به همین میزان زائرین از استان خراسان رضوی اعزام شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اظهار داشت: از هم استانی ها تقاضا می شود از سفرهای غیر ضروری با ناوگان عمومی جاده ای خودداری کنند تا امکان استفاده حداکثری از ظرفیت این ناوگان برای تسهیل اعزام زائران اربعین فراهم شود.

شهامت افزود: همچنین تاکید می شود زائران گرامی از خدمات قطار جهت سفر بازگشت خود به استان بهره گیری کنند.

بر اساس اعلام راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اوج سفرها و اعزام ناوگان اتوبوسی زائران اربعین در محدوده زمانی هشتم تا دوازدهم شهریور ماه روی خواهد داد، بر این اساس در اربعین سال گذشته هزار و ۶۹ سرویس مستقیم اتوبوس از استان به پایانه‌های مرزی مهران و شلمچه اعزام شد که امسال پیش‌بینی می شود تقاضا برای استفاده از ناوگان حمل‌ و نقل عمومی جاده‌ای ۳۰ درصد افزایش داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha