۸ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۳۷
کد خبر: 85215215
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: ۱۸ روستای شهرستان مشگین‌شهر گرفتار سیل شد

اردبیل - ایرنا - فرماندار مشگین‌شهر گفت: در اثر سیلاب و بارش رگباری دیشب ۱۸ روستا در این شهرستان دچار خسارت شد که میزان خسارت‌های وارده در حال ارزیابی است.

شهرام محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روستاهای کوجنق ، جبدرق ، توبنق ، دوست بیگلو ، صاحب دیوان ، خان کندی ، صاحبلو ، سانباز ، آق دیوار ، کمچوبه مرادلو ، نیاز سویی ، مشیران ، قره آغاج کلان و ساری‌خانلو از جمله روستاهای خسارت دیده از سیلاب است که نیروهای امدادی در حال کمک‌رسانی به اهالی این روستاها هستند.

وی اظهار کرد: در اثر بارش‌های رگباری و سیلاب ، برق و گاز این روستاها قطع و با تلاش نیروهای اداره برق ، هلال احمر و اعضای ستاد بحران برق این روستاها برقرار شد.

فرماندار مشگین‌شهر ادامه داد: همچنین در اثر سیلاب راه روستای کوجنق و خان کندی مسدود شد که با استقرار نیروهای امدادی، راه این روستا بازگشایی شد و هم‌اکنون عبور و مرور در این روستا برقرار است.

محمدی با بیان اینکه تمامی زراعت به‌ویژه زراعت برنج در این روستاها دچار خسارت شده است، افزود: در این سیلاب معابر روستایی خان کندی و کوجنق دچار آسیب شده و بخشی از آسفالت روستای کوجنق هم از بین رفته که در حال بازسازی است.

فرماندار مشگین‌شهر اظهار کرد: تیمی از سازمان جهاد کشاورزی ، هلال احمر ، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مدیریت بحران در روستاهای سیل‌زده مستقر شدند و در حال کمک‌رسانی و ارزیابی خسارت‌های وارده به روستاها هستند.

محمدی گفت: در روستای خان کندی منزل مسکونی ۲ خانواده در اثر سیل دچار آسیب جدی شد که با کمک نیروهای هلال احمر این ۲ خانواده در چادر اسکان یافتند.

فرماندار مشگین‌شهر ادامه داد: در بخش مرادلو هم معابر روستای کمچوبه در اثر سیلاب تخریب شد و نیروهای امدادی برای ترمیم این معابر جهت برقراری عبور و مرور تلاش می‌کنند.

محمدی اظهار کرد: تمام اعضای ستاد بحران استان در مشگین‌شهر حضور دارند و تلاش بر این است کمک‌رسانی به سیل‌زدگان به نحو مطلوب انجام شود.

فرماندار مشگین‌شهر با بیان اینکه امسال مردم مشگین‌شهر، مجموعه‌ای از انواع بلایای طبیعی اعم از طوفان، سرمازدگی، تگرگ و سیل را تجربه کردند ، گفت: هر کدام از این حوادث خسارت‌های زیادی به اقتصاد و معیشت مردم وارد کرده است.

محمدی تصریح کرد: تداوم زندگی و حیات اقتصادی اهالی این شهرستان منوط به حمایت‌های مسئولان در سطح استانی و ملی است و دستگاه‌های مسئول باید با ارائه کمک‌های مالی و تسهیلات ارزان قیمت مانع از وارد شدن آسیب‌های بیشتر به معیشت کشاورزان و باغداران شوند.

استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه، رانش زمین، سیل، خشکسالی، صاعقه، طوفان، سرمازدگی، برف سنگین، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجا می‌گذارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha