اعضای هیات نظارت بر دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی استان مرکزی معرفی شدند

اراک - ایرنا - رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی گفت: اعضای هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با استناد به ماده پنج قانون نظارت شورای نگهبان در این استان معرفی شدند.

حجت‌الاسلام «امیدرضا مبارک‌آبادی » روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: «حجت الاسلام ماشاالله عبدی، محمدرضا رحمتی، ابراهیم بختیاری، حجت‌الاسلام امیدرضا مبارک آبادی و علی شیخی مهرآبادی» اعضای هیان تظارت بر انتخابات امسال هستند.

وی بیان کرد: براساس اصل نود و نهم قانون اساسی، شورای نگهبان وظیفه نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به افکار عمومی و همه پرسی را بر عهده دارد.

نظارت مذکور در اصل نود و نهم قانون اساسی استصوابی است و شامل تمام مراحل اجرایی انتخابات از جمله تایید و رد صلاحیت کاندیداها می‌شود.

۹۴۶ نفر در استان مرکزی برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش ثبت نام کردند.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که ۲ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب و پنج حوزه دیگر هرکدام یک نماینده در بهارستان است که اخیرا یک کرسی نمایندگی به آن اضافه شد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات خبرگان در یازدهم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha