۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۴
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85215325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از اردوگاه ماده ۱۶ گلستان بازدید کرد

گرگان - ایرنا - دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور صبح امروز (سه‌شنبه) در اولین برنامه سفر به گلستان از اردوگاه ماده ۱۶ توسکستان گرگان و پروژه گسترش ظرفیت این مرکز بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا پروژه گسترش ظرفیت مرکز ماده ۱۶ توسکستان گرگان مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان است.

علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان، مهدی طالبی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان، شهردار و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان، دادستان مرکز استان، مدیران کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در این بازدید، اسکندر مومنی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور را همراهی کردند.

شهردار گرگان در جریان این بازدید گفت: با احداث و تکمیل این پروژه ظرفیت ۱۰۰ نفره کنونی این مرکز به ۴۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

سیدمحمدرضا سیدالنگی اظهار کرد: عرصه این پروژه ۹ هزار و ۹۰۰ متر مربع و مساحت بنا ۲ هزار مترمربع است.

وی بیان کرد: این پروژه در ۶ سوله ۳۰ در ۸ متر تعریف شده و ضمن داشتن سالن‌های نگهداری، اسکان و استراحت، دارای کارگاه‌های آموزش حرفه‌های مختلف نیز است.

سیدالنگی ادامه داد: تلاش می‌کنیم این پروژه با برآورد اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال تا دهه فجر امسال جاری به بهره‌برداری برسد.

پروژه گسترش ظرفیت مرکز ماده ۱۶ توسکستان گرگان مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان است.

با توجه به محدودیت مرکز فعلی ترک اعتیاد در محور توسکستان، به همت شهرداری گرگان، بهزیستی، دستگاه قضایی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، شورای اسلامی شهر و با حمایت شرکت خدمات اینترنتی «های وب»، عملیات توسعه مرکز ترک اعتیاد (ماده ۱۶) در حال انجام است.

این پروژه شامل ۶ سالن (هر سالن ۲۴۰ متر مربع) بعنوان محل اسکان معتادین، فضای مربوط به تأسیسات، سرویس بهداشتی، حمام و فضای هواخوری است که مطالعات آن از فروردین و عملیات اجرایی آن از خرداد ماه آغاز شده است.

مومنی همچنین از پروژه در حال ساخت اردوگاه کار درمانی و حرفه‌آموزی علی‌آباد کتول نیز بازدید کرد.

ظرفیت این اردوگاه ۲ هزار نفر است و در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار در حال ساخت است.

اعتبار ساخت این پروژه ۶۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده و در ۲ فاز تکمیل خواهد شد.

دیدار با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان، شرکت در مراسم گرامیداشت هفته دولت، شرکت در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و گفت و گو با خبرنگاران از برنامه‌های دیگر مومنی در سفر یک روزه به استان گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha