ژاپن وعده ادامه حمایت از اوکراین داد/ توکیو میزبان کنفرانس بازسازی اوکراین

تهران – ایرنا – فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن در گفت و گو تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد توکیو به حمایت از این کشور اروپایی که از اسفند ۱۴۰۰ درگیر جنگ با روسیه است، ادامه خواهد داد.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری کیودو، کیشیدا پس از گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین به خبرنگاران حاضر در دفتر خود گفت زلنسکی از تلاش‌های ژاپن برای کمک به اوکراین ابراز قدردانی کرد .

این گفت و گوی تلفنی پس از یک نشست دوجانبه برنامه ریزی شده در ماه تیر در جریان نشست سران ناتو در لیتوانی انجام شد که آن زمان محقق نشد. در آن زمان، سران دو کشور فقط یک دیدار و تبادل نظر کوتاه انجام دادند.

قرار است گفت و گوی آینده سران ژاپن و اوکراین پیش از نشست گروه ۲۰ در هند در ماه آینده انجام شود؛ جایی که کیشیدا قصد دارد اهمیت کمک به اوکراین و تحریم های مداوم علیه روسیه را با دیگر رهبران غربی هماهنگ کند. انتظار می رود روسیه در این گردهمایی شرکت کند.

خبرگزاری کیودو درحالی از برنامه دیدار و گفت و گوی سران ژاپن و اوکراین پیش از نشست سران گروه ۲۰ در هند خبر داده است که رسانه های هندی اعلام کرده اند زلنسکی به نشست گروه ۲۰ دعوت نشده است.

کیشیدا در ملاقات با زلنسکی در حاشیه نشست گروه هفت در اردیبهشت ماه امسال به او وعده داد ژاپن حدود صد وسیله نقلیه از تجهیزات نظامی خود را از جمله کامیون های کوچک و خودروهای حمل مهمات را به عنوان بخشی از کمک های خود به اوکراین عرضه خواهد کرد.

همچنین بنا به گزارش خبرگزاری کیودو، مقدمات برگزاری کنفرانس بازسازی اوکراین در ژاپن در اوایل سال آینده در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha