تردد در جاده های همدان ۶.۴ درصد افزایش یافت

۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۵۷
کد خبر: 85215386
تردد در جاده های همدان ۶.۴ درصد افزایش یافت

همدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: از آغاز طرح اربعین حسینی (۲۷ مرداد) تاکنون آمار تردد در راه‌های ارتباطی استان ۶.۴ درصد افزایش یافته است.

مهرداد آهکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای طرح اربعین حسینی هشت میلیون و ۶۰۰ تردد با سامانه های تردد شمار به ثبت رسیده است و در حالی که پارسال در طول این مدت، هشت میلیون و ۳۰۰ تردد به ثبت رسیده بود.

وی با اشاره به اینکه استان همدان از لحاظ موقعیت جغرافیایی در مسیر زائران اربعین قرار گرفته است، اظهار داشت: تمهیدات و پیش بینی های لازم برای سهولت در تردد زائران حرم حضرت ابا اعبدالله حسین (ع) از پایانه‌های مسافری استان همدان در نظر گرفته شده است و از ابتدای طرح اربعین تاکنون ۶ هزار زائر در قالب ۲۷۷ سفر به مرزهای مهران و خسروی رهسپار شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان درباره نرخ هر مسافر عنوان کرد: کرایه هر مسافر در ناوگان ۲۵ نفره ۴۲۰ هزار تومان، ناوگان ۳۳ نفره نرخ هر نفر مسافر ۳۵۰ هزار تومان و ناوگان ۴۴ نفره نرخ هر نفر ۲۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی اضافه کرد: نرخ تعیین شده با احتساب یکسر خالی بودن ناوگان است زیرا بیشترین ظرفیت ناوگان استفاده و جبران خسارت به صاحب ناوگان و شرکت حمل و نقل در نظر گرفته می‌شود.

آهکی با تاکید بر افزایش ایمنی راههای استان همدان، گفت: با توجه به گرمای هوا و تردد زائران با استفاده از خودرو شخصی، پیش بینی می شود اغلب این سفرهای در طول شب انجام شود و راهداری استان نسبت به تعمیر و راه اندازی سیستم های روشنایی به خصوص در گردنه اسدآباد اقدام کرده است.

آغاز موج اول بازگشت زائران اربعین حسینی از سمت مرزهای مهران و خسروی

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان با اشاره به ترافیک نیمه سنگین محورهای همدان گفت: موج اول بازگشت زائران اربعین حسینی از مرزهای مهران و خسروی آغاز شده است.

آهکی با بیان اینکه تمهیدات و هماهنگی های لازم برای بازگشت زائران اربعین حسینی پیش بینی شده است از همه زائران که با خودرو شخصی در حال بازگشت هستند خواست به هیچ وجه با حالت خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند و حتما در مکانی های که پیش بینی و جانمایی شده است استراحت کوتاهی داشته باشند و بعد به مسیر خود ادامه دهند. ️

وی یادآور شد: به منظور ارائه خدمات مطلوب و همچنین استراحت کوتاه زائران اربعین حسینی ۴۲ باب مجتمع خدماتی رفاهی، ۲۵ باب راهدارخانه، ۱۰۰ عدد پارکینگ حاشیه جاده ای و یک طرح پویش راه نجات در محورهای استان همدان پیش بینی شده است. ️

وی با اشاره به اینکه همدان بین استان های مرزی و مرکزی کشور قرار گرفته است، گفت: اکثر زائرین در حین بازگشت از مرزها با حالت خستگی وارد محورهای همدان می شوند که این امر مستلزم جانمایی محل های مناسب برای استراحت، استقرار گشت های راهداری و پلیس راه است. ️

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: ۵۰ گروه گشت راهداری همراه با تیم های پلیس راه،هلال احمر و اورژانس در محورهای استان همدان تا پایان ایام اربعین حسینی به صورت مستمر در خدمت زائران و کاربران جاده‌ای خواهند بود.

به گزارش ایرنا، ۹۵ درصد از سیستم های روشنایی و چراغ های چشمک زن در محورهای استان همدان تعمیر و راه اندازی شده اند و همچنین سیستم روشنایی گردنه اسدآباد به طول ۱۴ کیلومتر فعال و در حال بهره برداری است.

استان همدان داری حدود پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر جاده و ۱۷ گردنه برفگیر به طول ۲۴۵ کیلومتر است که گردنه اسدآباد از جمله محورهای کوهستانی و سخت گذر استان در فصل زمستان محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha