۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85215551
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روازنه ۲۰ هزار قالب یخ در شلمچه توزیع می‌شود

۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸
کد خبر: 85215551
روازنه ۲۰ هزار قالب یخ در شلمچه توزیع می‌شود

آبادان - ایرنا - رئیس کمیته مشارکت‌های و اسکان ستاد اربعین در مرز شلمچه گفت: با توجه به شدت گرما در مرز شلمچه، روزانه ۲۰ هزار قالب یخ برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در این مرز توزیع می‌شود.

مکی یازع چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با افزایش حجم تردد زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه، خدمات رسانی به آنان توسط مواکب مردمی نیز افزایش یافت.

وی افزود: روزانه بین ۱۲ الی ۲۰ هزار قالب یخ بین مواکب مستقر در مرز شلمچه توزیع می‌شود تا آنها آب و دیگر نوشیندی‌ها را به صورت سرد بین زائران اربعین حسینی توزیع کنند.

رئیس کمیته مشارکت‌های و اسکان ستاد اربعین در مرز شلمچه گفت: همچنین روزانه بیش از ۲۵۰ هزار بطری آب برای استفاده زائران اربعین حسینی بین ۴۵۰ موکب مستقر در مرز شلمچه توزیع می‌شود.

یازع به توزیع روزانه ۷۰۰ هزار قرص نان بین مواکب در شلمچه اشاره و بیان کرد: از ابتدای ماه سفر تاکنون بیش از پنج میلیون و ۶۰۰ هزار قرص نان بین زائران اربعین حسینی توزیع شده است.

وی اظهار کرد: همچنین روزانه ۷۰۰ کپسول گاز برای پخت و پز بین مواکب توزیع شده است و مشکلی در تامین گاز در مرز شلمچه وجود ندارد، براساس برنامه ریزی انجام شده ۴۵۰ موکب در مسیر رفت و ۵۰ موکب در مسیر برگشت زائران اربعین حسینی مستقر خواهند شد.

وی گفت: با توجه به گرمای شدید هوا ۳۵ حسینه و ۱۰ مدرسه در شهرستان خرمشهر و ۱۸ مدرسه در شهرستان آبادان برای اسکان اضطراری زائران اربعین حسینی پیش بینی شده است.

شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه اربعین حسینی استان خوزستان هستند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور اربعین حسینی است. حرکت زائران از استان‌های مجاور خوزستان به سمت گذرگاه‌های اربعین حسینی چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha