۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۱۱
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85215574
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲ میلیون زائر از مرزهای ایران به سمت عراق خارج شدند

آبادان - ایرنا - معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرزهای ایران به سمت عراق خارج شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهریار افندی‌زاده چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال از ظرفیت تاکسی‌های اینترنتی در جابجایی زائران استفاده شد به طوریکه تا روز گذشته حدود ۴۰ هزار سرویس از این طریق خدمات دهی شد.

وی پایانه مرزی شلمچه را دومین پایانه مرزی کشور در جابجایی زائران اعلام کرد و افزود: طبق آمار از روزهای ابتدایی اربعین تا روز گذشته ۵۸۴ هزار زائر از این مرز خارج و حدود ۱۲۷ هزار زائر نیز وارد کشور شدند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: تا روز گذشته بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرزهای ایران به سمت عراق خارج شدند و پیش‌بینی می‌شود حدود چهار میلیون زائر در اربعین امسال از مرزها تردد داشته باشند.

افندی‌زاده با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که تعادل خوبی بین خروج و ورود زائران به نسبت پایانه‌های مرزی ایجاد شده است گفت: تاکنون سهم پایانه مهران ۴۸ درصد، شلمچه ۲۸ درصد، پایانه خسروی ۱۲ درصد پایانه چذابه ۹ درصد، تمرچین ۲ درصد و باشماق یک درصد بوده است.

وی بیان کرد: امسال وزارت راه و شهرسازی امکانات خوبی را برای جابجایی زائران اربعین حسینی تدارک دیده است، اما از زائران درخواست داریم بازگشت خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: علاوه بر هفت هزار اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی، حدود یک هزار دستگاه نیز از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادها استفاده شده است.

وی افزود: در کنار حمل و نقل جاده‌ای، حمل و نقل خصوصی نیز مورد استفاده قرار گرفته است و با توجه به وسعت پارکینگ‌های ایجاد شده در مرزها، مردم با ماشین‌های شخصی به مرزها مراجعه کرده‌اند.

افندی‌زاده بیان کرد: در کنار حمل و نقل جاده‌ای تلاش شد بالاترین ظرفیت در حمل و نقل هوایی ایجاد شود و در این روزها حدود سه هزار پرواز پیش‌بینی شده که به تدریج در ایام اربعین انجام خواهند شد و بالاترین درصد انجام پرواز از فرودگاه امام با ۶۵ درصد بوده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حمل و نقل ریلی نیز تلاش شده است با افزایش ظرفیت همراه باشیم، گفت: در مسیر تهران- خرمشهر و مشهد- خرمشهر هشت رام قطار در روز پیش‌بینی شده و در مسیر خرمشهر- شلمچه نیز قطار ریل باس بصورت ۲۴ ساعته فعال است.

افندی‌زاده با بیان اینکه تاکنون مشکلی در پایانه‌های مرزی و حمل و نقل جاده‌ای نداشتیم افزود: در تمام پایانه‌ها مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مستقر هستند تا در صورت بروز مشکل، نسبت به رفع آن اقدام کنند، با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی جایگاه‌های سوخت سیار نیز ایجاد شده است.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور اربعین حسینی است. حرکت زائران از استان‌های مجاور خوزستان به سمت گذرگاه‌های اربعین حسینی چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha