۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۴
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 85215613
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حرفه‌آموزی معتادان متجاهر، اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر است

گرگان- ایرنا- دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر فراهم‌کردن امکان حرفه‌آموزی برای مددجویان در مراکز پیشگیری و نگهداری در زمان گذراندن مراحل ترک اعتیاد است تا هنگام بازگشت به آغوش خانواده، توانایی کسب درآمد داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسکندر مومنی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از اردوگاه ماده ۱۶ توسکستان گرگان اظهار کرد: معتادان متجاهر علاوه بر آن‌که آسیب‌های مانند سرقت و ایجاد مزاحمت برای دیگران، هموطن و همنوع ما هستند و شایسته نیست که در خیابان‌ها و زیر پل‌ها زندگی کنند.

وی بیان کرد: وقتی یک انسان را نجات بدهیم جامعه‌ای نجات خواهد یافت و در این راستا اقدامات پیشگیرانه و آموزشی در راستای جلوگیری از گرفتار شدن مردم به خصوص جوانان به دام اعتیاد همواره مورد تاکید قرار دارد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: اگر معتادان متجاهر به صورت هدفمند و دقیق ساماندهی شوند و علاوه بر تلاش برای ترک مصرف، حرفه‌های جدید و مورد نیاز بازار را آموزش ببیند، بسیاری دیگر از امورات جامعه ساماندهی خواهد شد.

حرفه‌آموزی معتادان متجاهر، اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر است

مومنی با تقدیر از اقدامات استان گلستان در راستای ساماندهی معتادان متجاهر گفت: اجرای طرح یاریگران زندگی برای آموزش به گروه‌های هدف محلات، یکی از این تلاش‌ها است که استمرار اجرای این برنامه‌های راهبردی اتفاقات خوبی را در حوزه آموزش و پیشگیری برای گلستان رقم خواهد زد.

وی بیان کرد: اعتقاد داریم در کنار مقابله و کنترل مرزها، راه اصلی و راهبردی برای مهار اعتیاد، انجام اقدامات پیشگرانه است که در این بخش گلستان نمونه موفق استان پیشگام در کشور به شمار می‌رود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار امیدواری کرد با افتتاح اردوگاه ماده ۱۶ توسکستان گرگان تا پایان امسال ساماندهی معتادان متجاهر گلستان روند مطلوب‌تری را در پیش بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha