۴۸۳ اخطار به مشاوران املاک تبریز صادر شد

تبریز - ایرنا - رییس اتحادیه مشاوران املاک تبریز گفت: در راستای کنترل بازار املاک و مستغلات و مقابله با تخلفات این حوزه، امسال ۴۸۳ مورد اخطار به مشاوران املاک در این شهرستان صادر شد.

«موسی علیزاده»، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد اخطار در قالب بازرسی تیم های مشترک این اتحادیه با سازمان های صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، راه و شهرسازی و اماکن عمومی از مشاوران املاک صادر شده است.

وی اظهار کرد: عمده تخلفات این اصناف مربوط اخذ کمیسیون بیش از مصوبه دولت و اتحادیه املاک، نداشتن پروانه کسب، عدم درج قیمت و صدور فاکتور و نصب نکردن پروانه کسب در انظار عمومی است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تبریز گفت: برای ۲۲۰ واحد صنفی متخلف پرونده تشکیل و در مرحله پلمب بوده و برای ۳۸ واحد صنفی و مشاور املاک ماده ۲۸ اعمال شده و واحد آن ها پلمب شده است.

علیزاده، با بیان اینکه ۱۸۲ واحد فاقد پروانه کسب نیز با اعمال ماده ۲۷ برای اخذ پروانه اخطار گرفته اند، ادامه داد: گشت های مشترک بازرسی از مشاوران املاک تبریز ادامه داشته و در صورت مشاهده موارد تخلف با آن به صورت قانونی برخورد می شود.

وی یادآور شد: هم اکنون ۶ هزار و ۸۰ واحد مشاور املاک دارای پروانه کسب و ۱۷۵ واحد فاقد پروانه در تبریز وجود دارد و واحدهای فاقد پروانه نیز مکلف به کسب پروانه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha