۵۳ طرح عمرانی، کشاورزی و صنعتی در بخش باسمنج بهره برداری شد

تبریز - ایرنا - به مناسبت گرامی‌داشت هفته دولت ۵۳ طرح عمرانی، کشاورزی و صنعتی در بخش‌ باسمنج شهرستان تبریز با اعتباری بیش از یکهزار و ۴۷۰ میلیارد ریال با حضور فرماندار شهرستان تبریز و مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان شرقی بهره‌برداری شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان تبریز روز چهارشنبه در آیین افتتاح پروژه‌های کشاورزی، صنعتی و عمرانی بخش باسمنج، گفت: هفته دولت فرصت مناسبی است تا خدمات ارزشمند دولت سیزدهم در حوزه مختلف را برای تنویر افکار عمومی تشریح و تبیین شود.

یونس فاتح افزود: از مجموعه ۵۳ پروژه بخش باسمنج ۱۹ پروژه عمران روستایی با هزینه کرد ۳۴۰ میلیارد ریال ، پنج پروژه عمران شهری با ۱۰۲ میلیارد ریال، یک پروژه راه روستایی با ۱۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

وی ادامه داد: امروز همچنین در بخش کشاورزی و صنعتی سه طرح با سرمایه گذاری ۱۴۶ میلیارد ریال، ۲ طرح آبخیزداری با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال در روستای اسپیراخون، یک طرح جامع جهش تولید محصولات دیم زار به مساحت یک هزار و ۸۲۵ هکتار با اعتبار ۱۳۶ میلیارد ریال برای اولین بار با دانه روغنی گلرنگ به بهره‌برداری رسید.

فاتح گفت: پنج پروژه آبرسانی روستایی و شهری با ۳۳۸ میلیارد ریال اعتبار، ۱۳ پروژه برق و نیرورسانی با ۳۵ میلیارد ریال، یک پروژه گردشگری با ۱۶ مییلیارد ریال،۲ پروژه نوسازی مدارس با ۱۲۰ میلیارد ریال در هروی و باسمنج و یک مرکز بهداشت با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر طرح های بودند که امروز در آخرین روز هفته دولت افتتاح شدند.

وی با اشاره به پیگیری ۲ طرح زیرساختی در بخش باسمنج اظهار کرد: مطالعه و مکان‌یابی ناحیه صنعتی لیقوان آغاز و مکان یابی تصفیه خانه باسمنج نیز در حال بررسی است.

فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در بخش باسمنج گفت: ۶۷ فقره تسهیلات بانکی برای احداث مسکن روستایی به مبلغ ۱۳۴ میلیارد ریال پرداخت و با پیگیری ۱۱۴ واحد مسکن شهری تخصیص زمین و تفکیک قطعات انجام شده، همچنین تخصیص و الحاق ۲۷ هکتار به محدوده شهر پیگیری شده است.

باسمنج در ۱۰ کیلومتری جنوب‌شرق تبریز قرار گرفته‌است و با ۱۲٬۶۹۲ نفر جمعیت در سال ۱۳۹۵ خورشیدی، بیست و دومین شهر آذربایجان شرقی محسوب می‌شود.

شهرستان تبریز دارای سه بخش مرکزی، خسروشاه و باسمنج است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha