افزون بر۲ هزار متر مربع به فضای فرهنگی خراسان‌شمالی افزوده شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۵۰ متر مربع به فضای فرهنگی و هنری استان در دولت سیزدهم با هزینه کرد ۱۸ میلیارد ریال اعتبار افزوده شد.

به گزارش ایرنا، تقی صادقی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجتمع فرهنگی هنری جاجرم با زیر بنای هزار و ۵۰ متر و تکمیل فاز دوم کتابخانه عمومی مانه و سملقان با زیر بنای هزار متربع از جمله طرح های مهم بهره برداری شده در این بازه زمانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: همچنین تکمیل طرح مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان گرمه با زیر بنای ۲ هزار ۲۰۰ متر مربع، تکمیل کتابخانه عمومی شهرستان اسفراین با زیر بنای ۲ هزارو ۲۰۰ مترمربع و تکمیل طرح مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان فاروج با زیر بنای هزار و ۵۰ متر مربع از دیگر دستاوردهای دولت در استان است.

افزایش ۵۷ درصدی عضویت هنرمندان در صندوق هنر

صادقی با اشاره افزایش ۵۷ درصدی عضویت هنرمندان خراسان شمالی در صندوق اعتباری هنر، گفت: تعداد عضویت هنرمندان استان در صندوق اعتباری هنر طی عملکرد دولت با افزایش ۵۷ درصدی به ۸۲۴ نفر رسید.

وی با بیان اینکه توزیع عادلانه خدمات فرهنگی و هنری در دستور کار است، خاطرنشان کرد: بهره‌مندی ۴۸۳ نفر از هنرمندان استان از خدمات بیمه پایایه تامین اجتماعی، بهره مندی ۱۶۱ نفر از خدمات بیمه عمر، اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال و اعطای تسهیلات بلاعوض به مبلغ هفت میلیارد ریال از خدمات صندوق اعتباری هنر به هنرمندان استان در دولت سیزدهم است.

هم اکنون در خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت، هزار و ۱۷۲ مرکز فرهنگی و هنری وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha