یادواره شهدای دولت ۲۰شهید استانداری سیستان و بلوچستان برگزارشد

زاهدان- ایرنا- یادواره شهدای دولت ۲۰شهید استانداری سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دولت امروز چهارشنبه با حضور مقامات استانی و خانواده هداء، جانبازان و ایثارگران، برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم با گرامیداشت هفته دولت و شهیدان رجایی و باهنر که در مرکز حفظ و نشر اثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان برگزار شد گفت: افرادی که تسلیم فرمان الهی باشند در اوج شجاعت و دلاوری و مردانگی به سر می برند و برای آنها مانند امام حسین علیه السلام زندگی کردن و معامله کردن با خداوند دارای ارزش و جایگاه والایی است.

محمد کرمی افزود: هم اینک در اربعین حسینی شاهد دلبستگی عاشقان اهل بیت علیهم السلام هستیم و سراسر عشق و معنویت را در زندگی و رفتار شهیدان و رزمندگان اسلام مشاهده کرده ایم .

وی با بیان اینکه شهدا با اوج بندگی و عبودیت و اخلاص با خدا، معامله در محضر خداوند خود را احساس کرده اند در خصوص مسوولان هم گفت: مسوولان باید همین نگاه را داشته باشند و در مسیر خدمت رسانی به مردم در محضر خداوند بودن را سرلوحه کار خود قرار دهند چرا که عمل صالح داشتن و عمل به آیات کلام الهی بدون پاداش نمی ماند.
وی ادامه داد: جای شعف هست که هم اینک هفت هزار مهمان و زایر امام حسین(ع) را در زاهدان و چهار هزار نفر هم در چابهار مهمان داریم و آماده ارایه خدمت به مهمانان هستیم و از ظرفیت تمام ارگان‌ها و مردم بهره می بریم، بنابراین تحمل مشقت چند روز سفر و عشق و دلدادگی به ساحت امام حسین علیه السلام هزینه دارد، لذا همگان در این مسیر خدمت رسانی به زوار یکپارچه و همدل هستیم تا رضایت خداوند را به دست بیاوریم.

سردار محمد ناظری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه در این مراسم گفت: یادواره شهدای دولت سیستان و بلوچستان برای دومین سال متوالی در حال برگزاری است که در میان این شهیدان، استاندار، معاون استاندار، فرماندار و بخشدار و کارشناس وجود دارند که هفت شهید دوران دفاع مقدس، ۱۲ شهیدترور و یک شهید حزب جمهوری اسلامی هستند.
فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدای دولت، دفاع مقدس، جبهه مقاومت از مقام شهیدان و بویژه شهدای عرصه دولت و هشت سال جنگ تحمیلی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تجلیل کرد و گفت: ایران اسلامی در مبارزه با داعش و مستکبران به عنوان الگو در دنیا به شمار می رود و امروز کشورمان در دنیا روال گفتمان و مذاکره و نیز دفاع پر قدرت از ارزشهای ناب اسلامی و انقلابی را در دستور کار دارد و جای افتخار و مباهات است که جوانان مومن و انقلابی ما شجاعانه در صحنه خدمت حضوری موثر و فعال دارند و برای کشور و ملت دستاوردهای عظیمی را خلق کرده اند.
وی اظهارداشت: در شرایط کنونی بسیاری از ابرقدرتهای دنیا مانند روسیه و چین به حضور و قدرت کشورمان احتیاج دارند و این عظمت و شکوه و ابهت را مرهون شجاعت و تخصص جوانان صادق و مومن و انقلابی هستیم که توانسته اند در تولیدات داخلی به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنند.
مالکی ادامه داد: ایران در مسیری قرار گرفته که تمام ارکان نظام و نیروهای مسلح برای عزتمندی اسلام و انقلاب در میدان عمل حضوری پر قدرت دارند و در خاموش کردن فتنه ها و مقابله با تهدیدات دشمنان موثر ظاهر شده اند.
وی اظهارداشت: در کشور مشکلات اقتصادی و تنگناهای معیشتی وجود دارد، بنابراین این موضوعات نیازمند تدبیر و اتخاذ تصمیماتی هستند که می شود، زندگی مردم را متحول ساخت.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان نیز در حاشیه این مراسم بیان کرد: دستاوردهای مهم کشور را مرهون خون مطهر شهیدان و رشادت‌های رزمندگان اسلام هستیم که جانانه به صحنه مبارزه و دفاع از مرزها و صیانت از ارزشهای ناب اسلامی و انقلابی آمدند و با قدرت و با ویژگی ولایت مداری برای کشور عزت و افتخار به ارمغان آوردند.
سرتیپ دوم غلامرضا جعفری اظهارداشت: در دوران دفاع مقدس و سالهای انقلاب اسلامی شاهد درخشش فرزندان ملت بزرگ و سربلند ایران در ابعاد داخلی و خارجی بوده ایم و یقیناً راه شهیدان و رزمندگان شجاع اسلام تداوم دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha